EGR Deceptie
FSVip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-08-2015

Gepost: 30 augustus 2015 05:45 PM

MIjn Citroen C6 2.7 HDI weggebracht ivm “Emissie Storing en APK.
Voorste en achterste EGR klep, plaatje er tussen geplaatst (afgedopt) uitgelezen maar achterste EGR bleef met fout melding komen.
Meldingen gewist maar mocht niet baten, melding kwam weer terug en het bekende dashboardlampje ging weer aan.
Na het een en ander gelezen te hebben hier op deze forum had ik dus goede hoop dat het hiermee opgelost zou worden maar helaas.
Schijnbaar werkt het dus alleen als beide EGR’s nog werken , afdoppen is dan puur ter preventie.
Voorste EGR klep was makkelijk schoon te maken ( gewoon vol spuiten met WD5, klepje heen en weer bewegen en voila), door ligging van de achterste dus moeilijker erbij kunnen, is dit niet gedaan.
Overweging of ik dan de achterste ga vervangen, maar er is mij verteld dat er gezocht wordt naar een goedkopere oplossing en wel alleen het motortje vervangen ipv de hele EGR klep met behuizing.
Ben benieuwd of dit gaat lukken, en of dit inderdaad scheelt qua prijs?!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 30 augustus 2015 08:55 PM
  [ # 1 ]

Het systeem grondig resetten lijkt mij het begin van alles.
Is het inlaathuis grondig schoongemaakt? Je hebt geen idee hoeveel rotzooi zich daar in verzamelt als een EGR klep het niet goed doet.
In het hele inlaat circuit zitten ook nogal wat sensors.
Ik weet niet wat er gebeurt als het elektrische circuit van een EGR klep defect is.
Allemaal nalopen en indien nodig vervangen.
Het is al vele, vele malen bewezen dat een C6 met afgeblinde EGR kleppen het een stuk beter doet dan ooit tevoren.
Wat voor soort garage is er mee bezig?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook