2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
zetelbekleding verwijderen saxo
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 04 september 2015 03:34 PM
  [ # 16 ]

De bekleding gaat toch maar niet in de wasmachine. De zitting zit met extra ringen vast op het schuim. En omdat deze ringen diep in het schuim zitten heb ik besloten om het zo maar even te laten. Daarnaast vrees ik dat de achterkant van de zitting niet echt wasmachine bestendig is.

Mogelijk dat febreze ook gaat helpen.

De bestuurders stoel zit weer mooi in elkaar met het schuim van een passagiers stoel en gelijk een gebroken veer vervangen.
Zodra het (lang genoeg) droog is kan ik de bestuurders stoel om gaan wissel in de auto.

Ondanks het slechte weer toch nog een leuke klus kunnen doen.

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 07 september 2015 10:20 AM
  [ # 17 ]

Hallo,

dus als ik het goed begrijp heb jij lijm gebruikt voor het plaatsen/monteren van het schuim? welk spul gebruik je voor het lijmen? en waar krijg je dat?

ik was van plan om via een site schuirubberbetaalbaar punt nl om daar schuim te bestellen dat geschikt is voor autostoelen en dan zelf uit te snijden en bij te schaven en ook aan elkaar te lijmen. Met een elektrische vlees schaar is het schuim eenvoudig te bewerken.

mvg René

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 07 september 2015 10:53 AM
  [ # 18 ]

Nee, ik heb niets gelijmd. Ik heb een passagiers stoel overgezet naar een bestuurders stoel. Oorspronkelijk zullen er wel delen aan elkaar gelijmd zitten, maar ik heb het schuim geheel over kunnen zetten. Het stof zit ook niet gelijmd. Er zitten stukken plastic in genaaid, die door het schuim haken, waardoor het mooi strak getrokken wordt.

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 11 september 2015 10:01 PM
  [ # 19 ]

hoi hoi sorry voor de late reactie, lang niet online geweest hier.
Het wasmachine avontuur is perfect meegevallen ,  gewassen op 30 graden en langzaam aan een droogrek laten drogen. Géén krimp.
Maar….verschrikkelijk veel werk. De rugleuningen vallen wel mee, maar de zittingen met al die clipjes en de latjes met de gaatjes die je dan weer in de zitting moet trekken om de bekleding strak te krijgen, het is véél werk. Maar laat je niet afschrikken, het is niet zo moeilijk maar gewoon veel werk. Ik wou het persé eens proberen en het resultaat is als nieuw (behalve een lijmvlek die er niet uitgegaan is) en het ruikt nog goed ook. Maar voor een goedkoop wagentje als een saxo zou ik het niet meer doen als ik voor 80 euro of zo een ander interieur op de kop kan tikken.  Maar het is eigenlijk wel interessant om te zien hoe zo een zitting in elkaar zit Smile
succes als je het probeert !

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 11 september 2015 10:03 PM
  [ # 20 ]

o ja misschien nog een tip : origineel zit alles met ijzeren ringetjes geklemd. Om de zitvlakken terug te monteren heb ik het anders gedaan. Ik heb door alle gaten en stuk touw gedaan, dat touw dan terug door de mousse gestoken en dan één voor één de touwjtje mooi strak trekken en toeknopen langs de onderkant.

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2015 10:25 PM
  [ # 21 ]

Dat touwtje is een mooie tip.

Mijn stoelen zitten als nieuw, maar zouden wel wat schoner mogen.
Vooral het gele randje is ‘zwart’ geworden.
Ik denk dat ik het later toch maar eens ga doen.


Voor een ander project heb ik alvast een blauw* velour interieur gevonden.
Er zitten echter vet/smeer vlekken op.
Iemand een idee hoe ik deze schoon ga krijgen?
Op de sloop zeiden ze remreiniger te gebruiken, maar dat lijkt mij niet verstandig.

*ik zoek eigenlijk een rood interieur, dus als iemand wil ruilen Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook