storing Dynastart en versleten stabilisatorstangen
Gieros
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 27-05-2012

Gepost: 01 september 2015 09:19 PM

Vandaag moest mijn trouwe DS3tje uit 2012 voor een beurt. (76000 KM)
Ik krijg sinds een week af en toe een Service melding en de melding “eco modus uitgeschakeld”
Dit doorgegeven en ook dat ik af en toe een rammel hoor als ik over een klinkerweggetje rij.

Conclusie:
Na de te verwachten slijtage delen (olie/ruitenwisser/filters etc)

- versleten stabilisator stangen voor. vervangen 185€
- diagnose foutcode 87€
- Dynastart geeft probleem…. vervangen 1400€

Hij is niet eens 4 jaar Sad 
Ben ik nu echt onredelijk als ik vind dat dit geen typische slijtage delen zijn? In ieder geval niet binnen 4 jaar.

M’n dealer bied +/- 430€ coulance, maar vind het nog steeds een hoop geld. Iemand hier ervaring mee?

Citroen DS3 1.6 eHDI So Chic jaune pegase - Noir Onyxs

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 02 september 2015 07:49 AM
  [ # 1 ]

v.w.b. de stabilisator stang,vind ik dit wel een redelijk slijtage gevoelig onderdeel,zeker sinds nederland tegenwoordig zo rijk is aan drempels
bij alle auto’s die ik heb gehad,zijn de stabilisatiestangen wel een keer vervangen.

persoonlijk vind ik €87 voor uitlezen van je auto wel wat prijzig en de prijs voor de dynastart kan ik geen oordeel overgeven,of dat te duur is of een redelijke prijs

wat je wel nog kan doen is een andere dealer benaderen voor een prijsopgave?

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 16 september 2015 03:06 PM
  [ # 2 ]

Dat Dynastart-systeem (daarmee bedoel je het start/stop toch?) is gemaakt voor 600.000 starts, tenminste heb ik heb ooit in een publicatie van Citroen gelezen. Enige coulance is dan wel op z’n plek lijkt mij. Als ik dan even naar mijn eigen gebruik kijk dan is dit een autoleven lang. Ondertussen zijn we al weer twee weken verder. Heb je het laten maken? Of had je door kunnen rijden maar dan zonder start/stop?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook