3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Wegligging/onderstel DS 5
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 09 september 2015 05:48 PM
  [ # 31 ]
DickW schreef:

Mijn schokdempers voorkant zijn eerder (onder garantie) vervangen vanwege lekkage.
Destijds waren de (oudere) originele dempers tijdelijk niet leverbaar maar werden snel daarna vervangen door een nieuw artikelnummer. Hardheid was al veel minder. Zie eerdere berichten.

Vandaag nog eens gebeld met de garage met de vraag of de achterschokdempers ook een nieuw onderdeelnummer hadden gekregen en of dit te maken had met eerdere DS5 comfort klachten. Netjes teruggebeld, bevestigend v.w.b. het nieuwe onderdeelnummer maar of het de nieuwe dempers waren kon Citroen Nederland niet bevestigen ?

Ik overweeg nu ook maar deze dempers te laten plaatsen, ik irriteer mij nog steeds aan de hardheid achter, slechter zal het niet worden; Kosten € 506.00 incl btw + montage

Ga er maar vanuit dat dat de nieuwe zijn (van Sachs). Citroën Nederland kan inderdaad niets bevestigen. Degenen die daar op de afdeling “voorlichting” zitten weten niet eens wat ze verkopen. Op zich niet erg, maar er wordt ook geen moeite genomen om het uit te zoeken. De klant moet gewoon niet zeuren.
Gewoon laten monteren.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 24 september 2015 11:26 AM
  [ # 32 ]

Inmiddels zijn de nieuwe achterdempers een paar dagen geleden geplaatst.

Wat mij meteen opviel was dat de achterkant een cm of 2-3 omhoog gekomen is. Hij staat dus hoger op z’n achterpootjes.
Even wennen. Er is nu iets meer wielkast zichtbaar tussen de 19” velgen en carrosserie maar nog niet zoveel als bij een DS4 Wink

Na de nodige km’s ben ik zeer tevreden met de ingreep !!

Met de oude dempers dribbelde de auto op een dwarsrichel een paar cm aan de achterkant. Ik rijd elke dag hetzelfde stuk weg over een viaduct bij 70 km/u. Dit verschijnsel is nu vrijwel verdwenen. Ook de klappen achter zijn minder geworden bij oneffenheden in het wegdek.

Grootste voordeel, de auto veert/deint nu veel meer op (glooiende) heuvels, gewoon op de snelweg of provinciale weg zonder nu te zeggen dat de vering slap is geworden van achteren. Je voelt nog steeds elke zandkorrel maar het zijn dan ook 19” velgen met weinig rubber erop Wink

Ik ben benieuwd hoe de auto rijdt met de de kids op de achterbank. Waarschijnlijk zal dit nog comfortabeler zijn door enige belading. Ik heb de auto nu nog steeds leeg gereden.

O ja het partnumber op de factuur: 2x achterdemper C9807784180

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook