2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vraagje Centrale Vergrendeling 1.4 VTS
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 24 september 2015 10:39 PM
  [ # 16 ]

bij het sloop slot zit een sleutel alleen niet dezelfde als je eigen sleutel
. je hebt dan een tweede sleutel aan je bos maar meestal gebruik je deze praktisch nooit
vr gr maarten

Profiel  
 
Dick_Citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 14-09-2015

Gepost: 28 september 2015 11:25 AM
  [ # 17 ]

Ik ben dit weekend zelf ook weer de deuren in gedoken. Met al dat fijne zonlicht kon ik gelukkig wel een redelijke blik werpen in de deur en zien hoe alles zat. De kiekerts (motortjes) links en rechts zijn echt verschillend. De kiekert links heeft twee stekkers met in totaal 5 draden, de kiekert rechts maar één stekker met 2 draden. Het lijkt er dus op dat de linker kiekert naast puls open en puls dicht ook een signaal kan opnemen en doorgeven naar de centrale regelunit. Iemand met een Saxo waarbij de rechter deur ook de centrale vergrendeling bedient moet dat maar bevestigen. Als die een rechter kiekert met twee stekkers heeft hebben we zekerheid. Kunderax?

Kunderax schreef:

Bij mij ontgrendelt ook het rechterslot (passagier) de andere sloten (uitgezonderd achterklep, maar daar zit geen motortje meer in)

Dan wat betreft het linker slot dat met de ene sleutel wel draaide en met de andere niet. Ik heb er een week geleden een flinke dot WD-40 in gespoten. Dat hielp toen niet meteen, maar inmiddels doen alle sleutels het prefect op alle sloten. Probleem verholpen!

Saxo VTS 1.4 uit 2000

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 28 september 2015 12:00 PM
  [ # 18 ]

Zijn ze links en rechts wel hetzelfde, echter met maar 1 stekker? Of ook echt verschillend?

Ik heb gisteren mijn kofferbak slot gefixed en zag maar 1 stekker, echter was het wel mogelijk om 2 stekkers erop te zetten.
In theorie zou ik extra kabels kunnen trekken om zelfs via de kofferbak alles centraal te sluiten haha
Het kan eigenlijk best handig zijn als je nog iets uit de kofferbak pakt. Dan hoef je niet de auto af te sluiten bij het uitstappen om vervolgens de kofferbak weer te openen en weer op slot te zetten. Of anders terug te gaan naar de deur om alles achteraf centraal te sluiten. (Misschien toch maar een afstandsbediening regelen)

Naar mijn idee zijn de slotmotoren voor alle deuren en achterklep gelijk, maar zitten niet op alle motoren ook beide stekkers aangesloten.
Dit wil ik nog uit gaan zoeken, maar met de trouwerij drunk van mn broer heb ik het even laten liggen.

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 28 september 2015 12:38 PM
  [ # 19 ]

Ik heb toch maar even mn schoenen aangedaan en heb de kiekerds (merknaam?) uit mijn sloop Saxo gehaald. De panelen waren er toch al af, dus het was maar een paar minuten werk.

Ik krijg nu de indruk dat er minimaal 3* modelen zijn, maar kwa montage zijn ze uitwisselbaar:
- met 1 stekker aansluiting
- met 2 stekker aansluiting, tegen elkaar geplaatst
- met 2 stekker aansluiting, iets uit elkaar geplaatst

Omdat ze verder dezelfde montage hebben, zijn ze toch uitwisselbaar, maar voor de bestuurderzijde heb je altijd 1 nodig met 2 stekkers.
Voor mijn Saxo’s heb ik dus geen cv bediening op de passagiersdeur.


* ik heb de kiekerds met 2 aansluitingen niet tegelijk kunnen bekijken, dus het is ook goed mogelijk dat ze wel gelijk waren, maar dat ik ze verkeerd herinner.

Profiel  
 
Dick_Citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 14-09-2015

Gepost: 28 september 2015 01:14 PM
  [ # 20 ]

Mijn rechter kiekert heeft inderdaad maar 1 aansluiting. Er kan gewoon geen tweede bij. Links zitten er wel 2 stekkers op. Achter heb ik niet gecontroleerd. Het gekke is dat het achterslot wel met weerstand draait, zoals links. Alsof je iets mee moet draaien. Rechts is het als een heet mes in boter.

Weet je zeker dat ze allemaal dezelfde vorm hebben X8NT14?

In theorie zou ik extra kabels kunnen trekken om zelfs via de kofferbak alles centraal te sluiten haha
Het kan eigenlijk best handig zijn als je nog iets uit de kofferbak pakt. Dan hoef je niet de auto af te sluiten bij het uitstappen om vervolgens de kofferbak weer te openen en weer op slot te zetten. Of anders terug te gaan naar de deur om alles achteraf centraal te sluiten. (Misschien toch maar een afstandsbediening regelen)

Het lijkt mij zeker de moeite om ook via achter alles te kunnen ontgrendelen X8NT14! Nooit meer nadenken welke deur je als eerst moet hebben of nodeloos rondjes lopen. Zou het doen als ik jou was.

Saxo VTS 1.4 uit 2000

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 28 september 2015 01:59 PM
  [ # 21 ]

Ik ben er heel zeker van dat ze gelijk zijn.

Ik heb ook nog een kofferbakslot uit de sloper liggen, ivm herstellen van mn andere achterslot.
Hier past (klikt) een van de andere motoren zo in.

Het kan kloppen dat de achterslot iets zwaarder loopt. Er zit een redelijk ingewikkelde schakel/draai mechanisme achter.
Mogelijk gaat hij soepeler als je de sleutel niet indrukt tijdens/voor het opslot zetten/van slot halen?

Of misschien het kunststof mechanisme met siliconen spray inspuiten.

Kofferbak slot zit vast met 2 boutjes en 2 moeren. Eerst de 2 moeren losdraaien en daarna de boutjes. (Hiervoor moet je echter wel de binnenscherm verwijderen (3x torqs).) Daarna kun je aan de buitenzijde de kofferbakgreep eraf halen, deze zit echter nog wel aan de binnenzijde geklikt.
Nu kan het slot naar binnen gedrukt worden, waarbij je dan wel 2 weerhaakjes aan de buitenzijde vrij moet maken.

Om bij de boutjes te komen kan het verleidelijk zijn om eerst de ruitenwisser uit de weg te halen, maar dit is niet nodig. Het is voldoende om de stekker van de ruitenwisser uit de weg te halen (losklikken). Met een 10mm steeksleutel de moeren en bouten los maken en daarna met de hand verder draaien.

Om alleen de motor te verwijderen is het overigens niet nodig om het hele slot te verwijderen. Deze kun je kantelen (hiermee klikt hij los) waarna je hem opzij kunt verwijderen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook