Schokkende C5
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 15 september 2015 09:21 PM

Ik heb een C5 1,6 HDI 110pk, van 2008.
Ik heb een probleem met mijne motor de laatste tijd.
Somtijds houd de motor zich in en zit te schokken,zodra ik de gas loslaat en terug gas geef ,werkt het terug normaal, maar niet voor lang, dan zit die voortdurend te schokken.
Als ik voor een rood licht sta, en ik wil verstrekken, dan stuik hij somtijds zich in met het gevaar dat de achterliggend voertuig mij vanachter aanrijd, precies of ik een beginnend bestuurder ben.
DE mazout filter is al vervangen, heb ook al een toevoeging gedaan in de brandstof voor de roet uitstoot.
Het probleem is blijvend, ik krijg geen melding op het dashbord.
Wie heeft al van dit probleem gehoord?
Wie kan mij raad geven?

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 21 september 2015 11:54 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk de raildruksensor die defect is.

Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 22 september 2015 10:12 PM
  [ # 2 ]

Wat is de functie van die raildruksensor?

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 04 oktober 2015 01:13 PM
  [ # 3 ]

Heb ik ook dit probleem?

Die van mij (2.2HDIF) rijdt ook schokkerig (niet ernstig, maar wel een beetje). Heb eerder in het jaar wat kuren gehad dat er ook een melding kwam. De garage vertelde dat deze auto vanwege de afstelling van de automaat eigenlijk nooit voldoende toeren maakt om de motor schoon te houden. Die dingen schijnen vol met rotzooi te zitten als je ze open maakt.

We hebben er wat schoonmaakmiddel bij gegooid en ik heb een tijdje regelmatig geprobeerd periodes met wat hogere toeren te rijden. Hoger dan 4200 krijg je hem trouwens niet, zelfs in de handstand van de automatische bak schakelt hij dan terug. Alleen in de vrijloop kun je hem hoger krijgen, maar dat schijnt onverstandig te zijn (waarom?). Maar goed, sinds die tijd geen meldingen meer gezien.

Maar het schokkerige is wel weer aan het toenemen. Nu wil ik niet een enorme tijd bezig zijn met het ene na het andere te laten vervangen zonder dat het helpt, dus ik ben eigenlijk op zoek wat de beste volgorde is om te laten repareren/vervangen.

Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 04 oktober 2015 03:25 PM
  [ # 4 ]

De C5 is hersteld, ze hebben de gloeibougies vervangen, 1 lag in kortsluiting, en ze hebben de toerensensor vervangen.
prijskaartje 500 euro….
De gloeibougies hebben ook een functie van uwe auto schoon te houden . Ze hebben me aangeraden, eens met regelmaat de autosnelweg op te gaan en een ferm op zijn staart te duwen, zodat hij van binnen eens goed gereinigd word.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 oktober 2015 05:21 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 07 oktober 2015 06:09 PM
  [ # 6 ]

DE C5 gaat op tijd naar de garage voor zijn onderhoud, wordt nooit overgeslagen

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2015 06:13 PM
  [ # 7 ]

Ik denk dat je nu reageert op het standaard onderschrift van Jan Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook