Foetsie? Foetsie? Niks foetsie!
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 24 maart 2010 09:58 PM

Foetsie? Ja, alleen AH1828.

De Dsuper AH-18-28 van forumlid AH1828 is foetsie. En omdat ik niet met een oud kenteken als forumnaam wilde rondzweven, heb ik mijn oude ooit geregistreerde naam Melloyello weer aktief gemaakt. Ooit eens in 2004 geregistreerd en toen weer vergeten. In een poging om de forumnaam Melloyello boven alle berichten van AH1828 te hangen, is er iets mis gegeaan en zijn al mijn zieleroerselen die ik aan dit forum had toevertrouwd als sneeuw voor de zon verdwenen. En ook het topic Snoekhoek is foetsie.

AH-18-28 stond op de nominatie om een chassiswissel te krijgen volgend jaar of zo. Daar zag ik als een berg tegenop. Niet tegen het werk, want dat leek mij wel wat, maar tegen de tijdspanne waarin in dit zou moeten gebeuren. De snoek is mijn dagelijks vervoer en eigenlijk zou eerst de azu nog gerestaureerd moeten worden om mij niet geheel vervoerloos te maken. En daar zit nog meer werk aan dan de snoek. En ik moet de garage nog afbouwen, de kozijnen van het huis vernieuwen, de openhaard aansluiten met verplaatsing van de pijp, de tuin, de, de,.....

Bij mijn garagist in De Weere kreeg ik een inruilvoorstel dat bijna te mooi was om waar te zijn.
Ik heb dan nu ook een nieuwe ouwe auto. Tot groot vermaak van mijn collega’s op werk, die over nieuwe auto’s alleen praten als het jonger is dan 5 jaar. De dame heeft haar gebruiks- en plaatselijk verbruikssporen, maar iedere collega die het genoegen heeft mogen smaken om in de ouwe dsuper te mogen meerijden moest beamen dat ook deze dame haar charme heeft. Zelf zouden ze er niet aan beginnen, maar een collega die dat wel doet, daar zijn ze toch heimelijk jalours op.

De nieuwe dame is een ds20 pallas in een onbestemde beige kleur, bijna gelijk aan de avatar, maar dan met wielen. Chassis is goed, maar plaatwerk heeft hier en daar een plekje wat aangepakt moet worden. Gelukkig niet als bij de dsuper waar een plamuurkunstenaar is bezig geweest met een nette plamuurlaag over 15 tubes kit. Het interieur is duidelijk afgeleefder dan bij de dsuper, maar alles werkt.

Foto’s zal ik komend weekend plaatsen, nadat zij eerst goed gewassen is. Dan maak ik ook een lijstje met “to do” dingen die moeten gebeuren om er weer een representatieve auto van te maken. En ongetwijfeld win ik weer bij jullie advies in.

Timo

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 maart 2010 10:53 PM
  [ # 1 ]

Jammer van het Snoekhoek topic, komt er een nieuw snoekhoek topic, of is die al zo ver af, dat het niet meer de moeite waard is?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 24 maart 2010 11:00 PM
  [ # 2 ]

Nee, de snoekhoek is nog bij lange na niet af.
Ik heb hem ook nog op een ander forum staan waarvandaan ik hem wel hierheen kan kopieëren.

Op de franse kleurensite heb ik mijn nieuwe ds gevonden. Of zo ongeveer, want de kleur zand lijkt wel echt zand, zo dof is de lak. ik denk met een rollertje overgeschilderd.

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 26 maart 2010 12:24 AM
  [ # 3 ]

Voor het aanpakken van het plaatwerk had ik eigenlijk bedacht dat ik het plaatwerk na het kaalmaken (waar nodig voor reparaties) eerst in de zinkfosfaatprimer zet, vervolgens strak maak en dan nogmaals in de zinkfosfaatprimer zet, totdat alle delen klaar zijn voor het spuiten. Tot die tijd blijf ik daarmee rondrijden en als ik aan spuiten toekom, de primer eraf schuur en een nieuwe grondlaag aanbreng voor het spuiten. Strak plan?

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 11 oktober 2015 10:47 PM
  [ # 4 ]

Schande over mij! Ik zou allemaal foto’s plaatsen en dat is er zomaar niet van gekomen. En inmiddels zijn we al 5 jaar verder. De dame was toch afgeleefder dan gedacht. De techniek goed onderhouden, maar een beter chassis stond al langer op het verlanglijstje. Inmiddels is dat er en ben ik bezig om delen te vervangen en in te lassen. Voor wie de auto gezien heeft, het is de grijze die bij het najaarsevenement op haar kant stond. Haar bips is inmiddels voorzien van nieuw plaatwerk en ik schuif nu op naar de rechterkant waar bij de C stijl plaatwerk mist. Er is een fanatieke rubberspuiter bezig geweest.

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 oktober 2015 11:42 PM
  [ # 5 ]

Die ds heb ik ook gezien op het najaars evenement. Daar heb je nog wel even (las)werk aan !!!
Succes met het project Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 12 oktober 2015 09:08 PM
  [ # 6 ]

Kan iemand mij zeggen hoe ik de trompetten demonteer? Zitten die vast met het schroefje achter het knipperlicht?

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 oktober 2015 09:10 PM
  [ # 7 ]

Ja

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 12 oktober 2015 11:11 PM
  [ # 8 ]
Ik heb een mijn album gemaaktmaar heb geen idee of dat met de foto's wat wil.
http://myalbum.com/album/whIyj9uCPc5O 

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook