citroen saxo 1.6 8v 1998 start niet meer
355elcamino
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-2014

Gepost: 17 oktober 2015 03:32 PM

hallo ik heb een probleem dus een vraag.

na mijn werk zou ik de saxo starten en naar huis rijden maar hij sloeg niet aan, startmotor draait wel.

ik hoor als ik mijn sleutel omdraai mijn benzinepomp niet meer draaien dus ik dacht dat mijn dubbelrelais kapot was, deze relais gedemonteerd en meegenomen naar mijn zwager die rijdt een peugeot 106 en heb ik mijn relais bij hem geprobeerd en zijn auto start gewoon op mijn relais, dus relais is heel.??

als ik van een losse accu 12 volt op mijn benzine pomp zet gaat de pomp draaien dus pomp ook heel ??

als ik de STEKKER meet dan meet ik geen stroom alleen als ik doorstart meet ik 10 volt.

maar volgens mij moet hij al stroom krijgen als ik het kontact omdraai.

op de andere 2 stekkers die in de grote stekker zitten meet ik 5 volt. ik denk dat die voor de benzinemeter zijn.


toen de auto het nog gewoon deed draaide ik het kontact om en hoorde ik de pomp zoemen dat hoor ik nu niet meer.

ik heb alle zekeringen al gecheckt maar ook die lijken allemaal heel.

heeft er iemand nog ideen want ik weet het niet meer.

alvast bedankt groeten andre

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 17 oktober 2015 06:00 PM
  [ # 1 ]

Kan het de ‘bots schakelaar’ zijn?
Als ik mij niet vergis, dan zit er een rode schakelaar onder de motorkap waarmee je de benzine weer in kunt schakelen na een aanrijding.

Profiel  
 
355elcamino
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-2014

Gepost: 17 oktober 2015 06:07 PM
  [ # 2 ]

die heb ik ook al geprobeerd maar helaas gebeurt er niks

bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2015 06:13 PM
  [ # 3 ]

Heb je de reservesleutel al geprobeerd? Het zou kunnen dat de chip in de sleutel niet goed gelezen wordt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 17 oktober 2015 08:58 PM
  [ # 4 ]

Je BDP Sensor zou ook stuk kunnen zijn, op de sloop te halen voor ongeveer 15 euro.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
355elcamino
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-2014

Gepost: 17 oktober 2015 09:03 PM
  [ # 5 ]

als ik mijn sleutel ik het kontact doe dan gaat het sleutel lampje op mijn dashboard gewoon uit dus ik denk dat de sleutel goed is.

waar zit die sensor en wat doet die???

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 17 oktober 2015 09:14 PM
  [ # 6 ]

Deze meet of je cilinders op het hoogste punt staat ( nul punt) en dan krijgt hij benzine enz. enz.
De sensor zit aan de voor zijde van je blok, aan de rechter kant van je blok(voorzijde)

Gr MrBBQ

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 17 oktober 2015 09:27 PM
  [ # 7 ]

Misschien een slecht kontact in stuurkolom?
Wel spanning op starten, maar niet in de motor-draait stand.

Lijkt de motor wel te starten? Maar slaat af als je de sleutel los laat?
10v lijkt mij al laag. Slechte massa? Slechte accu?

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 17 oktober 2015 09:52 PM
  [ # 8 ]

Ik heb namelijk denk ik het zelfde probleem gehad, hele dag klussen aan mijn auto en toen de sleutel terug gebracht en hij wilde toen ook niet meer starten als doorzocht en niets kunnen vinden tot mij aangeraden werd om de BDP sensor te vervangen en daar lag toen voor mij het probleem andere sensor er in en starten en lopen. Vandaar dat ik denk dat daar het probleem ligt. Als deze sensor het niet doet dat krijgt je motor geen benzine en start hij dus niet terwijl als het verder doet.

Met vriendelijke groeten,

MrBBQ

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2015 10:17 PM
  [ # 9 ]

Dan zou nog steeds de benzinepomp een seconde moeten draaien bij contact aanzetten. Vandaar dat ik aan die chip dacht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 21 oktober 2015 10:50 PM
  [ # 10 ]

ja, als je het contact aanzet dan moet de benzinepomp eerst een seconde draaien. Aangezien je het relais en de pomp en zekering en botsschakelaar uitgesloten hebt denk ik aan de ECU of misschien transponder…maar het sleuteltje op dashboard gaat uit als je contact aan hebt..
Misschien eens contact aanzetten, zonder te starten en kijken of je gedurende één seconde 12V op de pompfiche krijgt.
Als dat al niet werkt moet je niet in richting van BDP sensor gaan zoeken

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 21 oktober 2015 10:54 PM
  [ # 11 ]

de ECU geeft, als je het contact aanzet, gedurende 1 seconde een massasignaal aan het dubbelrelais (dat daardoor aantrekt en de pomp van stroom voorziet).
Je zou dus moeten meten op één van de polen van het dubbelrelais gedurende 1 seconde massa krijgt. Als dat niet het geval is kan de ECU defect óf de transponder werkt niet (ECU reageert niet op de sleutel), dan idd andere sleutel eens proberen. Of eens aan het slot ‘lodderen’

Profiel  
 
355elcamino
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-2014

Gepost: 02 november 2015 09:13 PM
  [ # 12 ]

Ok het probleem is opgelost.

Het was toch de brandstofpomp.

Ik had 12 volt op de pomp gezet en die deed t gewoon ook als ik de auto startte draaide de pomp alleen het eerste gezoem bij contact deed hij niet dus ik dacht een elektrische probleem maar dus niet.

Ik dacht dus als de pomp wel draait moet de auto starten en dat deed hij ook wel maar niet goed.de pomp gaf te weinig druk.

Andere pomp op de sloop gehaald en nou is t goed.

Bedankt voor t meedenken

Profiel  
 
Mrbbq
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 13-06-2010

Gepost: 03 november 2015 04:47 PM
  [ # 13 ]

Ik ben blij voor jou dat je auto het weer doet.
Geen dank hoor daar voor is het forum om mekaar te helpen.

Gr MrBBQ

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook