Glazen panoramadak Cactus: reinigen en warmtewerende werking
PRL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 21-04-2015

Gepost: 05 november 2015 10:21 AM

Ik lees in het instructieboekje dat het raadzaam is om het glazen dak te reinigen met ruitensproeiervloeistof. Het gebruik van zeepsop wordt afgeraden. Ik vraag me af of dat bekend is en hoe jullie hiermee omgaan, want het betekent ook dat het gebruik van een wasstraat wordt afgeraden. Hoewel ik me realiseer dat met de hand wassen sowieso beter is.

En nu we het toch over het glazen dak hebben: wat zijn de ervaringen met de warmtewerende werking? Er zijn speciale zonneschermen te koop, maar zijn deze echt nodig gebleken?

C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.

Profiel  
 
Feyret
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-08-2015

Gepost: 05 november 2015 11:35 AM
  [ # 1 ]

Ik ga zelf gewoon door de wasstraat. En ik kan zelf nog niks zinnige zeggen over de warmte ontwikkeling met het glazendak in de auto heb de mijne pas na de zomer. Dus dat wordt even afwachten .

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 november 2015 01:30 PM
  [ # 2 ]

Dit jaar in Spanje geweest en daar hoge temperaturen gehad, merk je niets van. Wassen doe ik gewoon net als de hele auto, of de wasstraat of het handje, geen krassen oid

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Kahbouter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-04-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi100 Shine
- BX BX GTi 16v
Gepost: 05 november 2015 01:42 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij wordt er in het boekje met name een opmerking gemaakt over het reinigen van glazen dak aan de binnenkant van de auto. Daar zit natuurlijk de warmtewerende coating die beschadigd zou kunnen raken als je daar met te agressieve middelen op gaat boenen. Aan de buitenkant behandel ik het niet anders dan al het andere glas.

De warmtewering is mij enorm meegevallen. Ik heb afgelopen zomer niet het idee gehad dat de auto van binnen warmer werd dan al mijn vorige auto’s zonder panoramisch dak. Volgens mij kwam de meeste warmte nog naar binnen door de vooruit, dus met de getinte ramen richting zon parkeren had het beste resultaat. Ik heb de noodzaak voor extra zonnescherm niet gezien in ieder geval.

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 05 november 2015 03:09 PM
  [ # 4 ]

Mijn ervaring tot op heden is dat de auto niet erg warm wordt. Reinigen buitenkant doe ik in de wasstraat en de binnenkant.. uhh.. niet Razz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook