Even voorstellen. Xsara 1.8i Aut. Ligne prestige en wat vraagjes
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 21 januari 2015 01:29 PM

Ik ben sinds een jaartje de trotse bezitter van deze xsara en ondanks wat kleine mankementjes in die tijd ben ik er nog steeds heel blij mee. Na het plaatsen van een paar nieuwe remschijven en vier nieuwe bandjes afgelopen maand is de auto moeiteloos door de APK gekomen.

Er is echter 1 dingetje dat een tijdje geleden begonnen is en best storend is.

Als de motor serieus warm begint te worden in bijvoorbeeld een file of langzaam stadsverkeer dan gaat de motor vrij hoog stationair lopen en begint na enige tijd te schommelen in het toerental.(zie video onderaan)
Als de motor afkoelt stopt t na enige tijd en soms moet ik de auto eerst even afzetten. Wat ook gebeurd is wanneer ik de auto warm wegzet terwijl hij nog in dat rare loopje zat en ik start hem de volgende dag weer dan doet het probleem zich nog steeds voor en pas wannneer de temperatuur meter 90 graden aangeeft stopt het.

Nu heb ik me echter al wel ingelezen en de informatie die ik heb gevonden op met name dit forum wijzen de stappenmotor of temperatuur sensor als schuldige aan, het gasklephuis is inmiddels al een keer schoongemaakt, dat heeft weinig uitgehaald.

De eerste vraag: Die temperatuursensor is dat die sensor die in de radiator steekt onder een van de slangen met een flinke groene plastic moer?
De tweede waar zou ik moeten zoeken naar de stappenmotor? ik heb hem tot zover nog niet kunnen vinden..( foto van het blok erbij.)

De video:

http://www.youtube.com/embed/gTQkGQQR2b8

het blok

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 25 januari 2015 01:43 AM
  [ # 1 ]

Temperatuursensor zit meestal bij je thermostaathuis en is groen van kleur,
de stappenmotor zit meestal op je gasklephuis.

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 11 november 2015 11:41 AM
  [ # 2 ]

Ik bedenk met net dat ik hier nooit meer zelf op gereageerd heb.

Uiteindelijk heb ik het gasklephuis en de stappenmotor op een rustige dinsdagmiddag gedemonteerd, uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt met behulp van de bus remmenreiniger die ik nog had staan na het zelf vervangen van de remschijven.

De motor is daarna een stuk beter gaan lopen en heeft de door mij eerder beschreven problemen niet meer gehad Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook