aftermarket CV Xsara
lexvdpoel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-04-2015

- Xsara 1.6i Berline
Gepost: 09 november 2015 11:22 PM

Goedenavond,

Ik heb een aftermarket rf setje in mijn xsara gebouwd, deze bestaat uit een ontvanger die twee relai’s “pulst”,
Deze heb ik bij de linker portier aangesloten op het systeem en het werkt grandioos Laughing  een meter of 15 is prima te doen (verder nog niet getest)

Alleen nu zou ik ook graag willen dat mijn knipperlichten pulseren tijdens het open of dicht doen, nu zat ik dan zelf te denken om twee diodes over die relais te plaatsen en daar weer een relai mee te laten schakelen die de alarmlichten aan zet.

ik heb al geprobeerd om achter die schakelaar te komen alleen ik ben bang dat dit mij niet lukt zonder het hele dashboard eruit te halen, dus hierbij mijn vraag:

Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan aanpakken?, bijvoorbeeld ergens een paar draden te onderscheppen in de draadboom, maar dan welke? en waar?  ConfusedWink

Profiel  
 
lexvdpoel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-04-2015

- Xsara 1.6i Berline
Gepost: 10 november 2015 09:32 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het opgelost ik heb twee diodes parallel over de relai’s van de ontvanger gezet en hier weer twee relai’s aangekoppeld die bij de hendel naast het stuur aangesloten zitten op de knipperlichten

het bereik is ongeveer 100 meter Laughing

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 12 november 2015 08:43 PM
  [ # 2 ]

heb je misschien een naam of link naar dit setje? Mijn CV werkt namelijk niet meer met de knoppen (wel met sleutel) en ik zoek nog een setje.

En hoe heb je het aangesloten? Open draden solderen..?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
lexvdpoel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-04-2015

- Xsara 1.6i Berline
Gepost: 12 november 2015 10:38 PM
  [ # 3 ]

Ik heb dit setje gebruikt:

https://www.conrad.nl/nl/radiografische-zenderontvangerset-433-mhz-velleman-vm130-190904.html

Deze kon ik goedkoper krijgen omdat er nog een afgedankt setje op mijn werk lag, deze heb ik aangepast met twee diodes en twee extra relai’s om over de knipperlichten te zetten al is dit niet noodzakelijk en volgens mij als je al centrale deurvergrendeling hebt zit dit er standaard in

Bij het linker portier zit een stekker die in de deur gaat hier heb ik twee draden onderschept en met kroonsteentje’s afgetakt (Ga ik nog netjes solderen als ik een gas-boutje heb) en achter het zekering kastje heb ik de voeding’s spanning gepakt voor de ontvanger

Als je wilt kan ik wel een handleiding met foto’s maken van het weekend, ben uiteraard ook beschikbaar als je hulp bij het installeren wilt Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook