Startmotor werkt prima, de rest van de elektra niet
Leksvik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 17-11-2013

- Ami Ami 6 Break
Gepost: 13 november 2015 12:17 AM

Dag allen,
Ik heb bij mijn Ami 6 (6 VOLT) net de hele motorruimte gedemonteerd, schoongemaakt en weer terug in elkaar gezet. Nu heb ik net alle elektra aangesloten, maar daar zit een probleem.
De startmotor draait de motor rond als nooit tevoren, die lijkt wel nieuw. Als ik de sleutel omdraai, gaat er echter niets branden: noch het verklikkerlichtje op het dashboard, geen claxon, geen licht, niets.
Nu vermoed ik dat het de massa van de accu is, maar ik zou niet weten hoe ik alles moet testen, en vooral waar te beginnen.  gulp 
Is er iemand die weet waar ik het probleem moet zoeken? Ik vermoed dat het te simpel voor woorden is….
Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Patrick

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 november 2015 10:52 AM
  [ # 1 ]

Als je startmotor draait is de massa O.K. Misschien heb je de + draad op de accu vergeten ?  Meestal zit er op de plus pool van de accu naast de startmotor kabel een (of twee) extra pluskabels die “de rest” van spanning voorzien.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Leksvik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 17-11-2013

- Ami Ami 6 Break
Gepost: 13 november 2015 11:05 AM
  [ # 2 ]

Ik heb van en naar mijn accu slechts 2 kabels, de plus naar de trekstarter en de min naar de versnellingsbak. Ik denk wel dat deze fout dicht bij de accu zit, aangezien, behalve de startmotor, echt niets anders werkt.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 november 2015 11:34 AM
  [ # 3 ]

Volgens het schema loopt er een draad vanaf de startmotor die de rest voedt. ( niet vanaf de accu, ik heb niet alle schema’s paraat).  Kijk eens of je op de starmotor naast de dikke draad van de accu nog een andere draad hebt: Dat is de plus die verder gaat naar het contactslot.
Het is geen slecht idee om ook een massa draad te maken tussen de motor en het chassis.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook