Benzinelek Saxo 1.6 VTS
M.D.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-03-2015

Gepost: 14 november 2015 12:31 PM

Goedemorgen,

Ik rook bij het wegrijden een sterke benzinelucht. Bij het kijken onder de motorkap zag ik dat het lekte bij een gedeelte van de benzineleiding in het motorcompartiment, maar ik kan er niet achter komen hoe dit gedeelte heet. Ik kan alleen normale benzineslangen vinden, maar zoals te zien op de foto lijkt dit een soort filtertje of overgang naar een ander formaat slang te zijn. Iemand enig idee?

Afbeelding Bijlagen
Saxo lek.jpgSaxo-lek-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

‘00 Citroën Saxo 1.6 VTS

Profiel  
 
AlexanderB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 14 november 2015 04:59 PM
  [ # 1 ]

Das een snelkoppeling, de slangen van de Saxo zijn normaal van voor tot achter van hard plastic met dit soort snelkoppelingen dr tussen. Het voorste deel is hard plastic met een rubber omhulsel, maar die lijkt vervangen te zijn door een gewone rubber slang met slangklem? (of iemand heeft een slangklem op het rubber omhulsel gezet?)

Anyway, lekt ie tussen de snelkoppeling door, of tussen de slang/slangklem? Is dat stuk slang hard plastic met rubber omhulsel, of een niet-originele slang?

Als je van de snelkoppeling af wilt:
In geval het al een niet-originele slang is: de snelkoppeling van de harde leiding snijden/knippen, de slang een paar (like 5) cm dr overheen schuiven, en de slangklem dan weer aandraaien.
In geval het beide nog de harde leidingen zijn, kan je de snelkoppeling en het rubber omhulsel wegknippen, en de boel samenvoegen met een stukje passende slang en 2 slangklemmen.

Losmaken van de snelkoppeling kan door met een platte schroevendraaier oid het witte/groene stukje naar binnen te duwen, waarna je de 2 helften zo uit elkaar schuift.

‘96 AX 1.5D—> Alles GTI-spec + turbo project
‘95 AX 1.1i—> 1.6 16V swap

Profiel  
 
M.D.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-03-2015

Gepost: 15 november 2015 02:01 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie! Het zou inderdaad kunnen dat het al eerder vervangen is, ik heb de auto pas sinds juni in mijn bezit. Het lijkt bij die snelkoppeling te lekken. Ik denk een heel klein scheurtje in de slang. Fijn om te weten wat het nu precies is, want ik dacht misschien een soort filtertje ofzo, maar dan kan ik inderdaad gewoon de slang afknippen en weer opnieuw samenvoegen met een nieuw stukje slang en klemmen.

Blijft het lekken als ik deze slang eraf trek of stroomt het alleen door als de auto loopt?

‘00 Citroën Saxo 1.6 VTS

Profiel  
 
X8NT14
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015

- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Gepost: 15 november 2015 02:16 PM
  [ # 3 ]

Het zal allen stromen als de pomp loopt. Dus ook 1st paar seconden als je het contact aanzet.
Wel kan er lichte druk op staan, waardoor het even lijkt te stromen. Dit zal bijna gelijk stoppen, dus niet gelijk in paniek Wink
Klein bakje eronder.

Profiel  
 
M.D.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-03-2015

Gepost: 15 november 2015 02:26 PM
  [ # 4 ]

Mooi! Bedankt voor de hulp! Ik ga ermee aan de slag…

‘00 Citroën Saxo 1.6 VTS

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook