2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Deuk in carterpan.
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 november 2015 08:38 PM
  [ # 16 ]

Zoals ik u ook reeds aan de telefoon mededeelde is de gemeente als wegbeheerder niet aansprakelijk voor schade die het gevolg zijn van voorwerpen die op de weg liggen en daar niet horen indien zij niet op de hoogte zijn van het voorwerp wat op de weg ligt. Ook in dit geval bleek de gemeente niet op de hoogte van het feit dat de paal er uit was gereden. 

Leuk dat ze hun eigen bericht tegen spreken, want wat ze hier mee bedoelen, dat wanneer een voorwerp van een auto af valt, of door vandalen daar wordt neer gegooid , ze dus niet aansprakelijk zijn,  ja je moet het even twee keer lezen, wat ze schrijven,  de paal hoort bij de weg, dus hoort rechtop te staan, zodat ie ten alle tijden zichtbaar is,  dat is ie dus niet als ie plat licht,  de weg is ook niet zo danig ingericht dat je weet waar je moet rijden,  Het blijft wrang, dit ga je niet snel winnen, ze hebben je overbluft, je had eerst goed je huiswerk moeten maken, en met een goede basis aan komen zetten,  je kan even googelen, naar recht systeem, of studenten advocaten, die de zaak willen bekijken, 

Ja recht dat blijft altijd lastig hier,  en ja de bewoner had moeten melden dat de paal er weer was uit gereden, zodat de gemeente, een pion of weet ik veel wat haden kunnen neer zetten, zodat je om obstakel heen rijd,  en ze wisten het want dat staat ook in de brief die je kreeg, 

Je kan nog een brief terug sturen, met de tegen stelling ,

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 23 november 2015 03:44 PM
  [ # 17 ]

Er is iemand van de gemeente wezen kijken naar de situatie.
Zij gaf aan dat de paal inmiddels alweer omver lag en vond het ook wel een onduidelijke situatie.

Ze ging het voorleggen aan de gemeente.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 november 2015 05:10 PM
  [ # 18 ]

er is dus nog hoop. 
alleen is de vraag of je ze nog schriftelijk aansprakelijk moet stellen. voor de schade aan je auto. (dus niet het internet formulier)
je kan even proberen je tussenpersoon te bellen, en dit te vragen.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 december 2015 05:50 PM
  [ # 19 ]

Ik krijg net een mail van de gemeente.

Ik zou nog even bij u terug komen op uw schadeclaim en op de situatie zoals die is aan de onlandhorst.

Wij hebben besloten de schade aan uw auto alsnog te vergoeden. Ik ben van mening dat de paal niet op een zodanige wijze op de weg had mogen worden bevestigd en dat wij derhalve wel degelijk aansprakelijk zijn.

Bovendien zal op korte termijn wat gedaan worden aan de huidige situatie en zal de paal daarbij vervangen worden (dit ter info voor u).

bravo

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook