2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Handige sleuteltips
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 oktober 2012 10:58 PM
  [ # 16 ]
Han S schreef:

Kijk, dat bedoel ik Yuri en daar zijn we het over eens. Ik wil ook graag weten of ik met Dasty adembescherming moet gebruiken. Dat het goed werkt betwijfel ik geen moment.

Han,

Het spulletje wordt ook gewoon in het huishouden gebruikt, daar was het voor bestemd. Echter de man/.vrouw heeft het product ontdekt in haar/zijn hobby.

Kijk eens op:  http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/49835-het-succes-van-dasty.html

En aan voordelen zitten ook nadelen:

http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=2121

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 oktober 2012 11:01 PM
  [ # 17 ]

Het is grit wat afkomstig is van hoogovenslak, is goed om te stralen en slaat eerder kapot dan de duurdere merken. Echter voor het stralen van de onderdelen voldoet het goed. En inderdaad ik heb zelf een straalcabine staan.

Da’s mooi!
Ik heb zelf een budget gritstraal pistooltje voor kleine roestplekjes met een soort recycle systeem.
Als het grit maar een beetje te groot is verstopt ie gelijk.
Misschien is het hoogovenspul wel een goed alternatief…

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 oktober 2012 11:06 PM
  [ # 18 ]

Met die dingen kan je beter glasparel gebruiken, gaat altijd goed.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2012 12:38 AM
  [ # 19 ]

Het is dus vrij heftig spul begrijp ik, irritterend en handschoenen aangeraden.

Ik ben misschien extra voorzichtig geworden na een aantal ervaringen. In begin jaren 80 had ik een buurman, chef van een productie afdeling waar ze methyleenchloride gebruikten voor het schoonmaken van spullen. Dat maakt hardstikke goed schoon, maar tast de longen aan en is kankerverwekkend. De buurman vroeg aan mij of ik wat wist van methyleenchloride. Hoezo? Nou, er zijn mensen met longklachten en verschillende zijn er arbeidsongeschikt geworden en nou vermoed ik (de buurman) dat het iets te maken heeft met dat spul.

Blijken ze daar gewoon 200 litervaten van te hebben, tappen een emmer vol en gaan met een lap gedrenkt in de methyleenchloride hun spullen schoonmaken. Dat werkt prima, maar in bepaalde PVC lijmen zit dat dus ook en daar staat een doodskop op de verpakking en het advies om het alleen in goed geventileerde ruimten te gebruiken.

Ik heb daar samen met de buurman per direct een einde aan kunnen maken en het gebruik van methyleenchloride zonder chemische handschoenen en koolstofmaskers was afgelopen.

Ik ben erg voorzichtig geworden met schoonmaakspul en oplosmiddelen.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 09 december 2012 10:19 PM
  [ # 20 ]
SPAM schreef:

Voordat je de off. rubbers besteld voor je DS, kijk eerst eens op sites zoals conrad. Hier krijg je nagenoeg dezelfde afmetingen en vorm, je moet wel meer bestellen…. echter je bent stukken voordeliger uit.


SPAM, bedoel je de electronica shop Conrad? Ik kan daar niet meer vinden dan ruitenwisserbladen….

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 26 december 2012 03:16 PM
  [ # 21 ]

Tip die ik van een ander hoorde (en dus niet zelf geprobeerd heb):
Als je raamrubbers scheurtjes vertonen is er bij de tuincentra een soort vloeibaar rubber verkrijgbaar. Dat wordt daar verkocht in een tube om de randen van tuinvijvers te herstellen.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 20 april 2014 02:41 PM
  [ # 22 ]

handen schoonmaken
ik maak mijn handen schoon met zonnebloem olie .  ik doe eerst zonnebloem olie op mijn droge handen wrijf of borstel met mijn handen overal waar het zwart is ,dan doe ik er vloeibare zeep erop en weer wrijven of borstelen dan wordt de substantie wit. na goed te hebben gewreven spoel het af met warm water en dan nog even met zeep wassen en je handen zijn schoon en dit is milieu vriendelijk
vr gr mth

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2015 10:30 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
Gepost: 23 december 2015 12:57 AM
  [ # 24 ]

Hilarisch! Schokkend, ook.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook