C4 Cactus en katalysator
Filibertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 19 augustus 2015 01:53 PM

Heb sinds nov 2014 mijn Cactus model Business ETG 85 pk uitgevoerd in geheel zwart donkere achterruiten en 17” Cross Black velgen, om te zien een gaaf ding Smile.

Zaterdag 8 augustus met de Cactus naar Frankrijk en 300 km voor de bestemming een waarschuwing in het dashboard omtrent een motorstoring en het oranjelampje met het motorsymbool dat bleef branden. Op zich was aan de motor niets te merken en omdat het op een zeer beroerde plek gebeurde besloten door te rijden naar de eerste parkeerplaats.

Hier contact gehad met Citroen Assistance. Ben blij dat ik tegen de Belgische grens woon want als je hen belt krijg je een Belg aan de lijn, op zich geen probleem want ben uitstekend geholpen maar had dit niet verwacht.

In overleg met hen de reis vervolgt en op de bestemming zonder verdere problemen aangekomen, wel met een continu brandend storingslampje wat op zich geen prettig gevoel geeft. Daarnaast behoorlijk balend daar je dit niet verwacht van een nieuwe auto met nauwelijks 10k op de teller.

Op de maandag in overleg met Citroen Assisance bij de Fransen dealer eea uit laten lezen waarna de diagnose kapotte katalysator werd gesteld welke vervangen moest worden. Drie dagen later terugkomen en kon op de reparatie wachten. Na vertrek daar ging onderweg het storingslampje uit en is niet meer gaan branden. Probleem opgelost ????

Na overleg met Citroen assistance (een aantal keer over en weer bellen) toch de opdracht gekregen tot reparatie over te laten gaan, zeker daar ik zaterdag a.s. nog ruim 1000 km terug moet naar NL. Ook voor de zekerheid mijn dealer in NL gebeld en deze vertelde me dat dit al een aantal keer bij een nieuwe cactus was voorgekomen en er wellicht een terugroepactie aan zit te komen.

Al met al zijn alle problemen tot op heden opgelost, rij zaterdag wel met een wat onzeker gevoel terug, maar goed.

Waarom ik dit bericht post?  Allereerst om aan te geven aan mede cactus rijders dat zij wellicht ook met dit probleem te maken kunnen krijgen en hier wellicht op voorhand al iets mee kunnen.Daarnaast ik toch wel een k.. gevoel eraan over hou, je koopt immers een nieuwe auto en verwacht niet met dit soort gedoe dan te maken te krijgen. Zoals gezegd is alles prima, met door Citroen Assisance, opgelost,maar ben er toch in mijn vakantie behoorlijk wat tijd en telefoontjes mee kwijt geweest.

mvrg Filibertus

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 20 augustus 2015 07:41 AM
  [ # 1 ]

De problemen met de catalysator worden ook in het draadje storingen genoemd. Ik heb precies hetzelfde gehad en de catalysator werd onder garantie vervangen. Overigens is het geen probleem om daar nog 1000km mee te rijden. Ik heb mijn vakantie gewoon afgemaakt na uitlezen bij de plaatstelijke dealer op mijn vakantie adres. Ik heb wel direct contact gezocht met mijn eigen dealer voor de zekerheid. De storing heeft weinig invloed op de motor.
Goede service van Citroen om direct te vervangen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Filibertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 22 augustus 2015 11:14 PM
  [ # 2 ]

Ben vandaag thuis gekomen met een vervangen katalysator in Frankrijk. Uurtje bij de garage gewacht en kon met een vervangen katalysator onder de auto weer terug. De ruim 1000 km probleemloos gereden.

Vreemd dat jou dealer zegt ermee door te kunnen rijden. Heb mijn dealer gebeld vanuit Frankrijk (emerpark te Oosterhout) en zij gaven aan in Frankrijk te laten vervangen daar het anders het risico er was dat de auto behoorlijk kon gaat horten en storen en dat 1000 km lang geen pretje is en ook niet best is voor de auto.

Daarnaast valt het onder de garantie dus waarom het risico lopen als het niet nodig is was het advies..

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 23 augustus 2015 01:47 PM
  [ # 3 ]

Natuurlijk heb ik toen het lampje ging branden direct de auto langs de kant gezet. Ergens bij Stuttgart. Omdat ik toen op weg was naar Darmstadt Heb ik gekeken of er een dealer zat vlakbij Darmstadt en dat ook gemeld bij mijn eigen dealer. Tijdens de rit naar Darmstadt bleef alles goed functioneren. Ik heb niet al te hard gereden. Bij de dealer vlakbij Darmstadt is het storingslampje uitgezet en heeft mij de storingscode gegeven. Iets met Abgas zei hij nog. Tijdens de rit naar huis is het lampje uitgebleven en is pas na 2 weken weer gaan branden. Toen ben ik meteen naar de dealer gegaan met de foutcode en is de katalysator vervangen.
Probleem was een scheurtje in de katalysator. Een productie fout.
Maar door een scheurtje in de katalysator zal je motor het niet begeven. Alleen de lambda sondes voor en na de uitlaat meten een onrechtmatigheid. Dan gaat je lampje branden.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
48pluim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-10-2010

Gepost: 15 september 2015 07:28 PM
  [ # 4 ]

vandaag van mijn dealer bericht gekregen om een afspraak te maken i.v.m. een terugroep actie van de katalysator er wordt en nieuwe ondergezet. ook bij mijn cactus ging vorige week lampje branden van de (motorstoring)na uitlezen door garage bleek het het bekende probleem te zijn van de katalysator. blij dat dat ook weer opgelost wordt.

Profiel  
 
Goldwing9320HZF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-10-2014

Gepost: 30 december 2015 12:56 PM
  [ # 5 ]

Gisteren een brief in de bus van de garage met het verzoek een afspraak te maken. Ook mijn Katalysator moet nagekeken worden cq vervangen. Dus in Spanje zijn ze ook nu ook zo ver!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 30 december 2015 01:08 PM
  [ # 6 ]

De onze is 3 weken geleden tijdens de beurt vervangen, serienr is bekeken en ze viel onder de terugroepaktie. Verder geen problemen gehad met de auto.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook