Xsara Picasso: probleem ESP en motormanagement
Juledelamer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-2016

Gepost: 14 januari 2016 10:10 AM

Goedemorgen,

Ik zal me eerst even voorstellen:
Mijn naam is Jeroen, woon in de kop van noord Holland en ben in het bezit van een xsara Picasso 2.0 automaat.

Nu het probleem….
Voornamelijk in de ochtend gaat het esp lampje branden en vlak daarna de mm en gaat de auto in z’n noodloop.
Als hij daarna uitgelezen wordt staat er niets vermeld?

Het verbruik is ook vrij hoog, ong. 1 op 8.
Ik heb de lamda sensoren beide vervangen, nieuwe olie + filter want je weet maar nooit wat er in gegooid is.

Ik begrijp de combi esp en mm niet?

Sta open voor suggesties.

Groeten,

Jeroen

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 januari 2016 01:36 PM
  [ # 1 ]

Als je MM lampje aangaat wordt er een storing gelogd. Waarmee is die uitgelezen? Met een “universele” lezer mist je nog wel eens een fout. Dat heeft ook invloed op het verbruik.
Als je veel stadsverkeer en korte afstanden rijdt met een automaat dat is 1 op 8 (helaas) niet echt buitengewoon. Op de buitenweg en snelweg moet je beter kunnen. Bij “spritmonitor” zijn 4 rijders met een Xsara Picasso automaat en die halen tussen 8.2 en 9.5 ltr/100 dus tussen 1 op 10 en 1 op 12 ongeveer.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Juledelamer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-2016

Gepost: 14 januari 2016 02:45 PM
  [ # 2 ]

Hallo citroensmgz,

Hij is uitgelezen bij de dealer. Deze gaf aan dat er niets over terug te lezen was?
Ik neem aan dat je de esp melding en het mm lampje en de daarbij horende noodloop 2 verschillende fouten zijn?

Ik lees veel over het gashuisklep, die verkoold zou kunnen zijn. Ik denk dat ik die maandag eraf ga halen en helemaal ga reinigen. Lijkt me niet veel werk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook