Xsara Picasso wordt niet warm
Naab123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2015

Gepost: 30 november 2015 11:01 PM

Beste mede forum gebruikers.

Onze citroen is onlangs naar de garage geweest voor reparatie. de motor werd volgens de computer te warm. zo doende hebben ze de sensor vervangen, maar dat hielp niet. Nader onderzoek hebben ze bij de radiator een vuilprop gevonden en verwijdert. Nu merk ik als ik de airco op standje 28 zet hij niet bloed heet word net als bij een andere citroen van ons. Het metertje geeft na een rit van een km of 40 maar een streepje aan qua temperatuur waar eerst drie streepjes.
Hopelijk hebben jullie een idee of een oplossing.

Profiel  
 
PaulUitWijchen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 23-03-2012

Gepost: 30 november 2015 11:36 PM
  [ # 1 ]

Ik maak me altijd een beetje zorgen als er tempertuur problemen zijn.
Ze hebben dus de koelvloeistof ververst. Kan het zijn dat het niet goed genoeg ontlucht is? Er zit in de slang die door dhet schutbord gaat een ontluchtings wieltje. Of wellicht te weinig?
Kan je de obd computer uitlezen? Dan kan je ook een temperatuur uitlezen. Waarschijnlijk van dezelfde sensor. Maar dan weet je of het een weergave probleem is of dat de temp echt fout is

Profiel  
 
Naab123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2015

Gepost: 30 november 2015 11:46 PM
  [ # 2 ]

Uitlezen gaat hem niet worden. Dat ontluchten kan ik morgen wel is na kijken. Ze hebben idd vloeistof vervangen en dat vuil toen geconstateerd.

Profiel  
 
Naab123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2015

Gepost: 15 januari 2016 02:03 PM
  [ # 3 ]

sorry voor deze heel late reactie.. maar het was idd de termostaat gelukkig wordt het weer warm in de auto.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook