Hulp gezocht voor kleine problemen met mijn Xsara break 2002
Me Collewijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2016

Gepost: 20 januari 2016 03:37 PM

Hallo

ik ben een leek met auto’s en loop tegen enkele problemen op met mij xsara break uit 2002.. Helaas hebben wij niet de middelen om even bij een garage binnen te lopen om het te laten verhelpen.. Ik ben dan ook op zoek naar een handige harrie die mij advies kan geven of wil helpen

Zo werkt mijn verlichting van mijn display niet meer heb met enige hulp van dit forum de boel al wel los gehad en nagekeken maar na vervanging werkt de verlichting nog steeds niet.

mijn contact sleutel/ centrale deur vergrendeling werkt niet meer nadat ik een reparatie heb laten uitvoeren van mijn koppeling bij een garage.. ik bracht hem werkend weg en kreeg hem kapot terug en is mij verteld na de reparatie dat het een risico was omdat ze de accu moesten loskoppelen en er mogelijk schade is ontstaan aan de boordcomputer en dat ze dat alleen konden maken door een andere a 700 euro erin te zetten… G

Graag wil ik advies of dit inderdaad kan en of er andere oplossingen zijn zonder hoge kosten.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 20 januari 2016 07:05 PM
  [ # 1 ]

Van het loskoppelen van een accu gaat de boordcomputer niet stuk.
Maar wat bedoel je met “mijn contact sleutel/ centrale deur vergrendeling werkt niet mee”?

je kunt niet starten, je CV werkt niet meer of de afstandsbediening of?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 januari 2016 07:55 PM
  [ # 2 ]

Van prutsen aan een batterij kun je veel om zeep helpen, van deftig werken niet echt.
Je kunt die boorcomputer ook laten herstellen, op sturen, 3-4 dagen later heb je hem terug als nieuw, komt op max. 300€ In België bvb. http://WWW.DASHBORD.BE

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 20 januari 2016 08:35 PM
  [ # 3 ]

Klopt, maar ik heb zo vaak accu’s van mijn xsara’s losgehad zonder deze gevolgen. Ook van de C4 inmiddels.
Slechts een keer bij de Xsara Ph3 de sleutels opnieuw moeten inleren agv een slechte accu.

Vandaar mijn vraag over wat het nu wel of niet doet.
Mogelijk is het oplosbaar met de hulp van de Lexia.

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 20 januari 2016 09:46 PM
  [ # 4 ]

Even los van de oorzaak, maar volgens mij als iets werkte voor je hem wegbracht en je krijgt het kapot terug dan is degene die het stukmaakte gewon verantwoordelijk voor herstel van die schade…
Ik zou een kanjer van een klacht indienen bij die garage en eventueel kijken of ze aangesloten zijn een branchevereniging.

Is het alleen de afstandbediening van de sleutel of krijg je de auto er ook niet meer mee gestart?

Profiel  
 
Me Collewijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2016

Gepost: 20 januari 2016 10:09 PM
  [ # 5 ]

Hebben het geprobeerd maar hadden geen poot om te staan hebben zefs de Bovag aangeschreven.
Garage heeft zelfs de noodoplossing a 370 euro in rekening gebracht
Ik had om een oplossing gevraagd omdat ik mijn eigen kofferbak niet meer in kon.
dit hebben ze opgelost met het aanbrengen van een knopje waarmee ik nu mijn klep kan open maken.
Maar goed centrale vergrendeling werkt niet meer en de garage brengt alles op mijn kosten in rekening.

De auto start wel maar de deuren kan ik er niet automatisch meer openen. de garage beweerd bij hoog en laag dat het een ricico was van de reparatie echter hebben ze dat vooraf niet gemeld. Maar kwam er op het terrein achter dat ik mijn deuren niet open kreeg.. ze hebben geprobeerd de sleutel opnieuw in te lezen.. dat lukte niet.. paar dagen later terug gegaan dat ik het niet eens was met de gang van zaken en hoe ze dit gingen oplossen..  aanbod was een andere computer en een sleutel voor eigen rekening.. ook hiermee ging ik niet akkoord en boden ze een noodoplossing aan door middel van het knopje.. echter een week later kreeg ik hiervoor ook nog een gepeperde rekening.

Ben er nu een beetje klaar mee maar zoek wel iemand die het probleem kan oplossen voor weinig.

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 22 januari 2016 01:47 AM
  [ # 6 ]

Ook een keer iets dergelijks aan de hand gehad.
Accu afgekoppeld met sleutel in contact, daarna deed de ontgrendeling naar opnieuw aansluiten van de accu het niet meer.
Bij Citroën garage geprobeerd sleutel in te leren, ging niet.
Toen software gewist en opnieuw geinstalleerd en het werkte weer goed.

Profiel  
 
Me Collewijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2016

Gepost: 22 januari 2016 12:59 PM
  [ # 7 ]

iemand enig idee wat dat gaat kosten om software te wissen en weer opnieuw erop te zetten

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 22 januari 2016 01:38 PM
  [ # 8 ]

Ik was rond 150 euro kwijt.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 januari 2016 09:17 PM
  [ # 9 ]

Yep, met de sleutel in contact de accu los maken, is de doodsteek voor cv,  dit heeft mijn universieele garage ook ondervonden, gelukkig zat er een dealer in de buurt,  Dealer is de enige die dit kan resetten, en kost 60,- euro,  leuke garage heb je,  letop dat die extra switch, er eerst waarschijnlijk af moet, voor de boel wordt reset,  overigens had ik nooit de extra kosten betaald,  zet hem voor het blok, anders doe je aangifte van oplichting,  trouwens heb je die sleutelkaart nog? Die 60,- euro is alleen voor de sleutel reset, en niet voor gehele reset,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook