tips over aanschaf C4
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 februari 2016 04:17 PM

Hoi iedereen,

Een collega van mij is aan het kijken naar een C4 COUPE VTR-PLUS 2.0 136PK. Hieronder de link naar de advertensie, kent iemand deze auto? Wat zijn de punten waar je het beste op kan letten?

http://www.visscher.nl/peugeot/occasions/peugeot-occasions/citroen/c4/type/brandstof/3749?utm_source=referral&utm_medium=gaspedaal.nl

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 februari 2016 06:52 PM
  [ # 1 ]

Wat een mooie wagen! Ik heb een zelfde auto, maar dan een zwarte VTS, zelfde motor wel.

Ik heb vorig jaar voor aanschaf ongeveer dezelfde vraag gesteld: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228486/

In het kort

- achterwiellagers slijten erg hard bij de C4 (2004-2011), is geen show-stopper, maar wel ff iets om rekening mee te houden
- let even op corrosie op de motorkap rondom het Citroën logo en langs de rand van de motorkap aan de zijde van de voorruit, hier is een terugroep actie op geweest, maar je hebt natuurlijk altijd kans dat deze die niet gehad heeft.
- net als bij aanschaf van iedere andere occasion, let op rare geluiden bij de start, bij stationair loop (warm en koud), bij schakelen, bij optrekken, bij deellast bij remmen, bij uitrollen
- test de cruisecontrol, als deze een storing geeft bij inschakelen dan zijn hier een paar oplossingen voor, sommige goedkoop (cc schakelaars onder rem en/of koppelingspedaal en sommige wat duurder (vervangen van vaste kern van stuur, andere oplossing is contactspray maar het hoe en wat daarvan is me niet duidelijk)
- test alle handmatige standen van de ventilatie en check of er overal lucht uit komt
- als de tank zo goed als leeg is en je ruikt een benzinelucht in het interieur bij remmen tot stilstand: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210726/P15/#1444075

Verder kan ik me eigenlijk weinig verzinnen, ik vind het een fijne auto, vering had van mij wat minder stug gemogen, maar dan had ik maar geen VTS moeten kopen Razz

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 februari 2016 10:59 AM
  [ # 2 ]

heel hartelijk dank voor dit overzicht, ga het direct doorgeven. Mocht nog iemand goede tips hebben hoor ik het graag

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 februari 2016 05:42 PM
  [ # 3 ]

tips hebben geholpen want auto is gekocht!, er mag een slotje op deze!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook