2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Radio stopt ermee
G6-R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 03 december 2015 04:10 PM
  [ # 16 ]

Ben 30 jaar Toyota gewend en daar heb ik deze dingen nooit mee gehad. en natuurlijk de garantie !!
Maar goed jullie veel plezier met de DS3 ( of andere Citroen) Ik hou het vanaf nu toch maar bij Toyota

Profiel  
 
Ton.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 24-08-2011

Gepost: 04 december 2015 12:34 PM
  [ # 17 ]

Kan me voorstellen dat dit dan even wennen is Smile
Al is het aantal keren uitval bij jou wel erg gortig/ niet acceptabel - bij mij (en anderen) valt het gelukkig dan reuze mee.

Overigens ruil ik maandag mijn DS3 in voor een Volvo V40.

Citroen DS3 1.6 e-hdi Airdream So Chic (2012) Gris Manitoba/Rouge Carmen
Oktober 2015: 130.000 km

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 25 december 2015 12:42 PM
  [ # 18 ]

Sinds kort ervaar ik dit defect ook. Het is erg onregelmatig dus een lastig probleem. De auto heeft nu 103.000kms gereden en tot nu toe geen noemenswaardige problemen mee gehad. Een prima wagen dus!

Profiel  
 
SandraZV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-2016

Gepost: 14 februari 2016 09:38 PM
  [ # 19 ]

Bij mijn DS3 so chic valt de radio geregeld uit, vaak wanneer de navigatie aan staat. Software heeft update gehad, nu geheel nieuwe installatie. Afwachten of t probleem verholpen is. Contact geweest met Citroën over dit probleem ivm garantie (auto is in juli 4jr, garantie 5jr of 120.000km) Volgende optie is vervanging van radiosysteem

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 14 februari 2016 11:21 PM
  [ # 20 ]

De radio heeft een software update gekregen tijdens een onderhoudsbeurt. Heeft niks geholpen. We leven er maar mee. Het is natuurlijk mogelijk dat er iets stuk gaat na bijna 5 jaar. Maar gezien de hoeveelheid klachten over het audiosysteem is het bepaald niet exemplarisch. Een ingebakken probleem dus. Vervelend maar het zij zo. Ik heb geen enkele hoop dat enige coulance zal worden gegeven. Dat komt omdat zoiets simpels als een sleutelbehuizing die in de garantieperiode stuk ging al teveel was voor Citroën. Jammer,
temeer er dan ook geen nieuwe Citroën meer zal komen. Door zoiets simpels als een sleutelbehuizing. Tja…...

Profiel  
 
G6-R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 15 februari 2016 04:19 PM
  [ # 21 ]
SandraZV schreef:

Bij mijn DS3 so chic valt de radio geregeld uit, vaak wanneer de navigatie aan staat. Software heeft update gehad, nu geheel nieuwe installatie. Afwachten of t probleem verholpen is. Contact geweest met Citroën over dit probleem ivm garantie (auto is in juli 4jr, garantie 5jr of 120.000km) Volgende optie is vervanging van radiosysteem

Ik moest in eerste instantie ( met garantie)zelf de rekening betalen Evil or Very Mad omdat men nix kon vinden en het zo niet te reclameren viel voor de dealer bij de importeur.
De volgende keer zouden ze dan de radio opsturen en onderzoeken!!!???  en dan zeker weer zelf de rekening betalen die dan wel €300 zou kunnen zijn ivm uitbouwen opsturen nakijken en weer terug inbouwen.
Nee laat maar

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 16 februari 2016 10:19 PM
  [ # 22 ]

Nog maar eens, in eerste instantie hebben wij als klant niks met een importeur te maken. De auto is bij een dealer gekocht, niet bij een importeur. Ik rijd ook in een Ford. En als er eens iets is dan wordt dat heel anders opgelost. Ook na een grote beurt krijg je bij Ford weer een jaar gratis pechhulp. Dat kan bij Citroën ook, maar dan moet je het erbij kopen. Ook na een garagerekening van ruim 1100 euro. Remmerij vervangen en grote beurt. Goed, de auto had toen 103.000km gereden. De politiek van Citroën om klanten voor zich te behouden is opmerkelijk, in negatieve zin. De auto bevalt goed, de kwaliteit van de garage omtrent het geleverde werk is ook goed. Maar de rest valt tegen, bar tegen. Nog een voorbeeld: lekkage bij de voetenruimte. Dit kwam doordat de afwatering met bladeren verstopt zat. Ik maak alles zorgvuldig schoon maar doordat de bladresten ergens onzichtbaar diep in die afwatering zaten heb ik dit nooit gezien. De bladeren mogen mijns inziens nooit zo diep in de afwatering kunnen komen zodat je het nooit kunt hebben gezien. Ik vind dit een ontwerpfout. De auto zat toen nog in de garantie ook. Maar je raadt het al, zelf betalen. Ik wil niet meer met dit soort teleurstellingen worden geconfronteerd dus nee, geen Citroën meer. Ook niet terwijl de auto zelf wel bevalt, hangt alles nu af van de nazorg en coulance van de organisatie. Erg jammer allemaal.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook