Stoelverwarming, zelfdimmende binnenspiegel en Lane Departure WS
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 04 februari 2016 08:32 PM

Beste mede Citroën liefhebbers van Nederland!

Sinds een weekje ben ik de trots Citroën-eigenaar (tweede keer nu) van een C4 Coupe VTS 2.0 16V 180 pk sterke motor die verrukkelijk snel doortrekt en lekker scherp stuurt. Afgelopen maandag begonnen met de eerste dag van mijn carrière.. besloot de auto ermee op te houden. Bleek dat een kapotte bobine te zijn! Pijnlijk, maar niet heus…. zodra ik weer mijn blik weer werp op de prachtig gestroomlijnde coupé boordevol met luxe (op een panoramisch dak en elektrisch verstelbare stoelen ná) verdwijnt die pijn onmiddellijk. Hij is zo luxe, dat zelfs het hele dashboard en grote delen van de deuren bekleed zijn met leer en mooi cognac stiksel. Voor dat leer zijn minstens een paar koeien voor nodig geweest! Prachtig!!

Maar goed, genoeg geslijm. Ik zit met drie dingetjes, wil graag weten wie ook al eens hiermee in aanraking is gekomen en/of wie dat al eens opgelost heeft!

Ten eerste:
Stoelverwarming bestuurdersstoel doet het niet. De stoelverwarming van de bijrijdersstoel zit samen met die van de bestuurdersstoel op één gezamenlijke zekering. Iemand tips en uitleg over de oorzaak en eventueel voor een oplossing??

Next:
De automatisch dimmende binnenspiegel lijkt het niet te doen bij overgang van licht naar donker en andersom. Wanneer ik het knopje induw van de spiegel, begint er wel een groen lampje te branden. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Tenslotte:
Ik ontvang iedere keer bij het starten van de C4 een melding dat er een storing is in het Lane Departure Warning System. God mag weten hoe dat komt. Iemand wel eens die melding gehad en/of verholpen heeft? Tips?

Ik hoop dat er wat leden zijn die mij graag willen helpen om de prachtige auto te helpen.

Dankjewel!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 februari 2016 04:41 PM
  [ # 1 ]

Over de spiegel, die werkt alleen als het groene lampje brand, als het buiten donker genoeg is, en als er licht op het oogje naast het groene lampje schijnt. Je kan dit makkelijk in de avond testen door de auto te starten en de deur open te doen (dan gaat de binnenverlichting branden nl) en dan zou je binnen notime een donkere spiegel moeten hebben.

Over de LDWS, maak de sensoren eens schoon, er zouden vooraan aan beide kanten onder de auto sensoren moeten zitten die wel eens vies worden. Als dat niet werkt moet je de auto even uit laten lezen met een Lexia/Diagbox.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gold
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-11-2015

Gepost: 06 februari 2016 01:25 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, de binnenspiegel dimt om verblinding te voorkomen, hij moet daarvoor inderdaad wel licht zien van achterliggers.
Het is niet een soort nachtstand die continue dimt.

Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 06 februari 2016 04:21 PM
  [ # 3 ]

oke top dankjewel voor de reacties zal het eens uitproberen!

Nu nog de de stoelverwarming…..?

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 06 februari 2016 05:29 PM
  [ # 4 ]

Stekker onder de stoel los halen en meten met een multimeter?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 20 februari 2016 05:42 PM
  [ # 5 ]

Oke dankjewel! welke (kleur) stekker onder de bestuurdersstoel is die van de stoelverwarming? en wat meet ik dan, weerstand?

Kan ik zomaar de stekker lostrekken of moet dan ook voor de stoelverwarming de accu min pool eraf?

groetjes René

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 20 februari 2016 05:55 PM
  [ # 6 ]

Stekker, geen idee, ik heb geen ervaring met C4’en. Ik gok een 2-polige met vrij dikke draden aangezien stoelverwarming aardig wat trekt. Accu moet er niet af, anders kan je geen spanning (volt) meten. Stoelverwarming aanzetten (en waarschijnlijk je motor ook) en meten maar.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook