6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Contactslot problemen
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 maart 2012 12:58 AM
  [ # 76 ]

IK heb vergelijkbare problemen gehad. Die werden veroorzaakt door een slechte soldeerverbinding op het startrelais (de “knop” onder de motorkap). Vandaar loopt een draadje naar de startschakelaar / contactslot, en als die verbinding slecht is…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 02 oktober 2012 02:46 PM
  [ # 77 ]
traction7c schreef:

UPDATE:

Het is inderdaad gelukt: Met een naald twee palletjes eruitgewipt: 1 zilverkleurig dat in de sleutelinkeping valt(en dat dus scheef stond) en één bronzen. Mijn contactslot heeft nu weliswaar één palletje minder, maar de sleutel gaat er weer gewoon in. En verder functioneert het allemaal zoals het hoort.
Bedankt Bogaard77!

Aah ok das mooi dat ik dit lees, stond ook afgelopen zondag in Duitsland te klooien met precies hetzelfde probleem. Bedankt voor deze (tijdelijke ?) oplossing !!!

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 09 augustus 2014 10:55 PM
  [ # 78 ]

Zo, bijna twee jaar na de vorige post moet ik dit draadje helaas weer openen, want tijdens de vakantie in Frankrijk, terwijl wij aan de enige LPG-pomp in de wijde, wijde omtrek stonden, kon ik opeens de sleutel niet meer draaien. We stonden er een beetje lullig, blokkeerden de boel behoorlijk en konden geen kant op ivm bocht die onherroepelijk het stuurslot zou laten inkomen. Ter plekke, naast de pomp dus, het dashboard open gepeld en het slot er uit gehaald. De kunststof achterkant van het slot af gemeubeld en dat onder de klokken door het dashboard heen getrokken, zodat het met een schroevendraaier bediend kan worden.
Op de camping rustig tijd gehad om het kapotte slot te onderzoeken: totaal versleten, zo zijn o.a. de cilindrische gaten voor de palletjes aan elkaar gesleten tot één groot gat. Kortom: hopeloos, er zal een ander moeten komen.

In het verleden is er erg veel commentaar geweest op de kwaliteit van de repro-sloten. Ik zoek, mede daarom, bij voorkeur een origineel slot, laatste type voor handbak, dus met 8 pennen ipv draadbundeltje. Mijn vaste garagist (Johan Dekker in De Weere) had er toevallig niet één van dit type ;-(

Als één der forumleden er één beschikbaar heeft hoor ik dat graag.
Lukt dat niet, dan zal ik me bij het club-magazijn moeten vervoegen of Huub eens bellen.
Maar bovenal ben ik benieuwd naar recente ervaringen met de reproductie-sloten.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 augustus 2014 11:41 PM
  [ # 79 ]

Zo zeg! Dat was vast even een stressmoment!

Interessant topic dit.
Toevallig had ik een paar weken geleden hetzelfde probleem als traction7c, sleutel ging er niet meer in.
Bij mij heeft een druppeltje Finn super de boel weer gangbaar gemaakt.
Toch goed om te lezen dat het voorste palletje eruit kan.
Ik heb nog een redelijk reserveslot, die gaat voorlopig de kluis in! Wink

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 19 februari 2016 02:19 PM
  [ # 80 ]

In dit topic ging het 5 jaar geleden stevig over de kwaliteit van de nieuw nagemaakte contactsloten. Inclusief een geciteerde instemming met zoveel woorden van de leverancier dat er inderdaad wel echt iets mee was, maar geen bevestiging van wanneer dat verbeterd ging worden. Heeft iemand recente ervaringen ?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 20 februari 2016 10:58 AM
  [ # 81 ]

In mijn d super 5 ging zes jaar geleden het contactslot kapot.Nieuwe gehaald[repro] bij Chyparse.
Best wel duur maar tot op heden probleemloos.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 februari 2016 10:49 AM
  [ # 82 ]

Bij Pierre was het startslot ook kapot, kon niet meer draaien. na openmaken zag ik dat dit werd veroorzaakt door sterke inbranding van het contactje dat de startmotor aanstuurt. Ik heb alles weer netjes gemaakt van binnen (opgevuld met epoxy en daarna afgeslepen tot originele vorm) en er een relais achter gezet om zo de stroom door dit contact (was stroom door solenoid op startmotor, stroom door stevige spoel veroorzaakt extra vonkvorming bij afschakelen.) sterk te verlagen.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook