14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 09:25 AM
  [ # 196 ]

Het lijkt me overigens wel goed ook een kachel te hebben.
Hier zie je zelden autos die er een hebben, maar ik zie wel vaak dat autos last hebben van aanslaande ruiten in stevige regenbuien, met de ac aan.
Een kachel die je ietsje gebruikt in combinatie met ac kan hier wel helpen dunkt me.

Aan de andere kant wil je geen warmte van een uitstaande kachel door lekkende luchtstromen in het huis.
Het is hier warm zat.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 februari 2016 09:26 AM
  [ # 197 ]

De eerste hadden een kachelkraan,de mijne uit 76 ook nog.
Weet niet tot welk bouwjaar ze een kachelkraan hadden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 09:28 AM
  [ # 198 ]

Hebben die wagens ook de warmteschuif naast de handrem ?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 februari 2016 09:29 AM
  [ # 199 ]

En de bediening van die kachelkraan gebeurt gewoon vanaf de middenconsole.
Zogauw je de schuif van warm naar koud zet gaat de kraan meer open of dicht.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 februari 2016 09:51 AM
  [ # 200 ]

Ok daar moet ik dus even voor uitkijken. het huis moet er een zijn voor een auto zonder kachelkraan

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 februari 2016 11:30 AM
  [ # 201 ]
maxcitro schreef:

Sorry ik vroeg me dit al vaker af, maar wie of wat is TS ?

 

topic stasrter, jij dus in dit geval

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 28 februari 2016 09:50 AM
  [ # 202 ]

Maar mn vraag nog even weer.

Is ieder ventilatiehuis van een non airco cx, zomaar geschikt voor het maken van een airco ?
Maw ben je klaar met het ventilatiehuis als je er een verdamper in plaatst ?
Of is er meer extra nodig op het huis dat er bij een non airco versie niet in zit ? Kleppen, bediening etc

het is belangrijk dat ik alles wat ik nodig heb in 1 keer opstuur.
Anders duurt het zomaar weer een paar maanden voordat je verder kunt…

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 februari 2016 04:33 PM
  [ # 203 ]
Arjan Verkade schreef:

De fansnelheid wordt nooit automatisch beïnvloed, dit zal je altijd met de hand moeten regelen. Alleen de flap van de verwarming wordt automatisch geregeld. We hebben het over semi klimaatregeling, niet volledig zoals in moderne auto’s.

Ik ben bekend met het weerstand achter de draaiknop die zit daar ook zeker. Ik denk dat deze alleen een sturende functie heeft, maar dat hier niet de volledige stroom van de fan doorheen loopt, maar mijn idee zou de knop dan heet moeten worden, zeker als de fan langzaam draait.

klopt de weestanden die daar zitten zijn voor de stuurstroom van de transistor dus die worden niet echt warm
werking van de transistor is heel simpel hoe hoger de stuurstroom hoe meer stroom er doorgelaten wordt en de stuurstroom word gevarieerd door de kleine weerstandjes in de midden console that’s all

Profiel  
 
 
14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook