motorrevisie Traction 11bl
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 28 februari 2016 06:04 PM

Hallo allemaal,

Ik ben er over aan het denken om mijn traction motor compleet te reviseren om wille van veel olie verbruik en veel vuil op de bougies.

ik zou de blok dan volledig willen demonteren en alles wat niet meer goed is te vervangen door nieuwe onderdelen.
Ik ga zeker de zuigers en de bussen vervangen.
Kleppen hoop ik te kunnen opzuiveren (roderen)
maar ik verschoot van de prijs van de hoofdlagerschalen van de krukas. 513 € ( bij mijn triumph spitfire was dit stukken beterkoop)

dit had ik niet verwacht…
zijn er hier mensen die zelf ook hun motor volledig uit elkaar hebben gehad en wat zijn zowat de de onderdelen die jullie hebben vervangen.

hoe groot zou de kans zijn dat die hoofdlagerschalen nog herbruikbaar zijn bij een traction motor.
en is het ook zo dat de perfo motor geen losse drijfstang lagers heeft?

mvg Tom

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2016 06:42 PM
  [ # 1 ]

Dat laatste klopt. Je moet drijfstamgen op de kop zien te tikken van ee 11D of van een ds motor tot 1965. (of een HY)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 februari 2016 09:01 PM
  [ # 2 ]

Mijn advies zou zijn, veel beurzen bezoeken waar ik onderdelen worden verkocht. Dan kun je nog wel eens geluk hebben en goedkoper onderdelen aanschaffen. Wat heb je die prijs voor die lagerschalen vandaan?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Gepost: 28 februari 2016 09:34 PM
  [ # 3 ]

Ik zie inderdaad dat ze bij sommige handelaren schreeuwend duur zijn, maar ik vind ze ook voor 121 euro… Gewoon op internet.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 29 februari 2016 08:19 PM
  [ # 4 ]

prijzen die ik gezien heb zijn van bij Classic automobile service waar ik normaal alle onderdelen bestel.
heb wel gezien dat ze een beetje beterkoop zijn bij CTA service.
maar voor 121 € vindt ik ze toch niet.

het gaat om de hoofdlagerkappen van de krukas.
ik heb me al laten vertellen dat de kans groot is dat de lagerschalen niet vervangen moeten omdat de motor van de traction een (traag draaiende motor is) klopt dit?


mvg Tom

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 februari 2016 08:27 PM
  [ # 5 ]

Nee, dat klopt niet. Daarbij maakt een traction motor ook gewoon 4000 toeren eens je op snelheid bent.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 29 februari 2016 08:28 PM
  [ # 6 ]

kijk eens bij http://www.renelauto.fr
een alternatief is een vroeg ID19 blok, en dit aanpassen
met je eigen cylinderkop en vliegwiel.

Profiel  
 
Gepost: 29 februari 2016 09:10 PM
  [ # 7 ]

Kijk even bij Citroworld, HY-motor is hetzelfde en de hoofdlagerkappen kosten daar 121 euro.

Profiel  
 
Gepost: 29 februari 2016 09:17 PM
  [ # 8 ]

Hmmm te vroeg geroepen, de krukastap van een HY/ID is vier millimeter groter in diameter dan van een perfo/11D…

Profiel  
 
Gepost: 29 februari 2016 09:18 PM
  [ # 9 ]

Blijft het idee van Briard, maar of je dan uiteindelijk goedkoper uit bent.

Profiel  
 
Gepost: 29 februari 2016 09:22 PM
  [ # 10 ]

Bij de club zijn ze 250 mits je geen overmaat moet hebben (helaas zijn ze op dit moment niet in voorraad volgens de wegwinkel).

Profiel  
 
Gepost: 29 februari 2016 09:27 PM
  [ # 11 ]

Bij Renelauto zijn ze 260, maar ook daar is de standaardmaat niet op voorraad.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 29 februari 2016 09:41 PM
  [ # 12 ]

Hy motor is niet hetzelfde het olielabyrint staat andersom ivm. draairichting motor.
Alleen ID motor is te gebruiken. Dus krukas met motorblok eigen vliegwiel pasmaken, gelijk een
diafragmakoppeling, alles electronisch uitbalanceren. Eigen kop, nieuwe kleppen en geleiders, dat
is reviseren. Tweede voordeel zijn de drijfstangen deze zijn al voorzien van losse lagerschalen

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 maart 2016 03:11 AM
  [ # 13 ]
graddus schreef:

Hmmm te vroeg geroepen, de krukastap van een HY/ID is vier millimeter groter in diameter dan van een perfo/11D…

Ik neem aan dat je hoofdlager bedoelt? Ik heb destijds drijfstangen van een HY in mijn tractionmotor (1938) gezet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2016 09:36 AM
  [ # 14 ]

Ja uiteraard bedoel ik dat, want daar ging het over, mes excuses.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook