2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX 1.4 1991 start niet ...
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 februari 2016 10:09 AM
  [ # 16 ]

Knijp even in de benzine retour leiding, zodat de benzine zeker de carb in gaat,  je zegt dat het een carberateur is, maar weet je dit zeker, volgens mij werden vanaf 1986. Al alle auto,s met een geregelde carberateur uitgerust, anders kan er geen kat op zitten, de sproeier is vervangen door een injectie nossel,  dus van buiten lijkt het op een carberateur, behalve als je hem open hebt, dit waren dan de single point injectie, systemen, ook wel te herkenen, als je er achter reed, rotte eierenlucht, sick  Mr. Green

Profiel  
 
Daniël V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-06-2009

Gepost: 29 februari 2016 11:28 AM
  [ # 17 ]

De retour-leiding die zich tussen de benzinepomp en de carburator bevindt, dicht knijpen is een mogelijkheid die ik inderdaad nog eens kan proberen.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 februari 2016 11:29 AM
  [ # 18 ]
Daniël V schreef:

In België toendertijd geleverd als “Biarritz”.

Ik miste even dat het om een Belgische auto ging, excuses.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Daniël V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-06-2009

Gepost: 04 maart 2016 06:15 PM
  [ # 19 ]

Iedereen bedankt voor het meedenken! De BX rijdt ... Wink

Ik heb geen idee dat het er iets mee te maken heeft maar ik heb enkele tikken van de hamer op de carbu gegeven en plots startte de motor ...

Nu in orde zetten en op naar de ‘oldtimerkeuring’ volgende maand ...

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 maart 2016 01:34 AM
  [ # 20 ]

Het zou zomaar kunnen dat de vlotter en/of vlotternaald vast zaten en dat die door de tik zijn losgeraakt. Ik zou nog even het deksel van de carb. halen om de huidige gangbaarheid daarvan te checken ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 05 maart 2016 05:27 PM
  [ # 21 ]
Daniël V schreef:

..enkele tikken van de hamer op de carbu gegeven,..

Dat is wat ehhh… onorthodox, maar het werkt blijkbaar. Wellicht tijd om de carb schoon te maken/te reviseren?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook