Picasso Xsara Radio stoort
St3fanNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-03-2016

Gepost: 06 maart 2016 04:49 PM

Hallo iedereen,

Sinds een aantal maanden terug is mijn radio gaan storen, op sommige plekken heb ik er geen last van en soms weer wel. Het is heel storend.

Ik heb al een andere antennespriet gekocht op advies van een kennis maar dit hielp niet. Ook heb ik geswitcht tussen de FM AST, FM1, FM2 en RM. Dit hielp ook niet.

Wat kan ik nog meer proberen?

Citroën Picasso Xsara
Bouwjaar: 2007

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 maart 2016 05:08 PM
  [ # 1 ]

Soms wel soms niet???
Neem aan dat het om fabrieks radio gaat?
Trek de radio uit dachbord en kijk of antene draad er nog goed in zit,  aan de zijkant van de radio zitten 2 lipjes, deze van onderaf los wippen, aan de bovenkant zit een schroef, de eruit en dan radio eruit trekken,
Nog even wat om zenders in de buurt te kunnen ontvangen, druk je 2x achter elkaar op de zenderknop,

Profiel  
 
St3fanNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-03-2016

Gepost: 06 maart 2016 05:10 PM
  [ # 2 ]
beremans schreef:

Soms wel soms niet???
Neem aan dat het om fabrieks radio gaat?
Trek de radio uit dachbord en kijk of antene draad er nog goed in zit,  aan de zijkant van de radio zitten 2 lipjes, deze van onderaf los wippen, aan de bovenkant zit een schroef, de eruit en dan radio eruit trekken,
Nog even wat om zenders in de buurt te kunnen ontvangen, druk je 2x achter elkaar op de zenderknop,

Het gaat idd om de fabrieks radio. De antenne draad heb ik al 3x er opnieuw opgedaan, geen verschil. Ook heb ik die zenders in de buurt knop al gebruikt.

Citroën Picasso Xsara
Bouwjaar: 2007

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 maart 2016 05:21 PM
  [ # 3 ]

Ja dan moet je toch de antenedraad, door gaan meten met ohm meter, of even een andere antenedraad, met antenne op de radio zetten, of ie dan wel werkt,
Want dan weet je waar het aan ligt,
Is de radio stuk, dan opletten, de radio is beveiligt, dus als je een andere koopt (orgineel) moet de beveiliging worden opgeheven, een piep om de 5 sec, kost 50 euro,
Sommige mensen willen goud geld voor die radio,s, maar zijn eigenlijk dus geen moer waard,
Bij een aftermarkt, radio er op letten welk systeem je hebt, normaal - bsi - van,bus,  3 verschillende systemen , waar voor een adapter nodig is,

Profiel  
 
St3fanNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-03-2016

Gepost: 06 maart 2016 05:29 PM
  [ # 4 ]
beremans schreef:

Ja dan moet je toch de antenedraad, door gaan meten met ohm meter, of even een andere antenedraad, met antenne op de radio zetten, of ie dan wel werkt,
Want dan weet je waar het aan ligt,
Is de radio stuk, dan opletten, de radio is beveiligt, dus als je een andere koopt (orgineel) moet de beveiliging worden opgeheven, een piep om de 5 sec, kost 50 euro,
Sommige mensen willen goud geld voor die radio,s, maar zijn eigenlijk dus geen moer waard,
Bij een aftermarkt, radio er op letten welk systeem je hebt, normaal - bsi - van,bus,  3 verschillende systemen , waar voor een adapter nodig is,

Ik zal hem van de week eens ff doormeten.

Citroën Picasso Xsara
Bouwjaar: 2007

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 maart 2016 05:42 PM
  [ # 5 ]

O,ja, nog even, de 3 verschillende systemen, zijn voor het aansluiten van het 12 volt systeem,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook