2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Na 4 jaar XM-loosheid heb ik mijn oude Vert Vega Diva (ZPJ4) teruggekocht…
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 31 januari 2016 07:49 PM
  [ # 16 ]

Gefeliciteerd!
Als je papieren kenteken compleet is kun je daar zeker nog wel mee overschrijven!
Daarna zul je als nieuwe eigenaar een pasje krijgen…

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 01 februari 2016 08:20 PM
  [ # 17 ]

Vandaag is ze op de brug geweest voor een snelle check om te zien in welke staat ze is. We kregen haar echter niet gestart. Na controle van de diverse zaken kwamen we erachter dat er gewoon te weinig benzine in zat…
Nadat dat opgelost was liep ze heerlijk. Bodem ziet er ook nog prima uit. Remschrijven en blokken nog ok. Leidingwerk ok. Spruitstuk moet gelast worden en dat kost een dag werk. De proefrit was heerlijk, vering nog heerlijk zacht, alleen hield ze bij het overschakelen af en toe in. Uitzoekwerk om daar de oorzaak van te vinden. Er zit wat steenslag op de voorbumper wat ik opnieuw laat spuiten.

Komende tijd wordt ze geschorst, zodat ik een van mijn huidige Saabs kan verkopen en de XM in het voorjaar in orde kan laten maken. Zin an!

Sfeerimpressie met Wil Wijnhoven onder de kap:

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 04 februari 2016 01:04 AM
  [ # 18 ]

mooi hoor, die bloemkoolloze sierstrips ! En die velgen, niks meer aan doen !

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 19 februari 2016 11:49 AM
  [ # 19 ]

En ze rijdt weer als een tierelier.

Spuitstuk demonteren, lassen en weer monteren kostte Wil 5 uur totaal. Valt mee moet ik zeggen.
Een gebruikte achterdemper en complete uitlaatpijp (inclusief dat peperdure flexibele stuk) kostte me 325 euro. En deze is zo goed als nieuw.

Ik ben zo blij als een kind. Ze rijdt formidabel!

Nu nog ff goed poetsen.

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 februari 2016 02:03 PM
  [ # 20 ]

Ze hield in bij overschakelen. Wat was daar de oorzaak van ?

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 19 februari 2016 03:49 PM
  [ # 21 ]

Onbekend. De uitlaat is geheel vervangen en sindsdien houdt ze niet meer in.

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 08 maart 2016 01:16 PM
  [ # 22 ]

Toch een tegenvaller…
De koppeling zat er aan te komen gaf Wijnhoven aan. Ik had gehoopt dat ik de reparatie 1 tot 2 maanden kon uitstellen. Vorige week naar Groningen geweest voor een project (ik woon in Eindhoven).

Heerlijke rit van 260 km, maar op de heenweg bij het wegrijden vanaf een parkeerplaats merkte ik dat de koppeling begon te slippen. In Groningen had ik diverse afspraken staan waar ik de XM voor nodig had en het slippen (en mijn zorgen) werd steeds erger.

De volgende dag na nog wat afspraken telefonisch afgewerkt te hebben het avontuur naar het zuiden begonnen. Wijnhoven gebeld dat ik rechtstreeks naar Boxmeer zou rijden. Op de snelweg ging het aanvankelijk goed, dus ik dacht dat moet lukken. Tja, zoals een diva betaamt, kapte ze ermee in Zwolle met een verbrande koppeling. ANWB gebeld, XM opgehaald en bezorgd bij Wijnhoven. Ik mocht mijn weg stuiterend vervolgen in een Hyundai i20…. Hoe ga je dat uitleggen aan je vrouw. Een oude bak kopen, geld investeren om haar weer rijdend te maken en een week later in een Hyundai thuiskomen met de uitleg… dat het weer geld gaat kosten…

Goed, thuissituatie overleefd. Topvrouw heb ik! Koppeling laten vervangen (ching ching), meteen originele speedlines gemonteerd en ze rijdt weer als nieuw. Morgen weer naar Groningen. Heb er zin in!

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook