3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
geluidssysteem Cactus
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 31 januari 2016 04:41 PM
  [ # 31 ]

daar was ik al bang voor, maar is er een simpelere (lees met name ook goedkopere) manier zijn om het geluid wat zwaarder te laten worden zonder de hiervoor beschreven systemen?

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 31 januari 2016 07:33 PM
  [ # 32 ]

Heb je de bas al geprobeerd wat aan te dikken in de geluidsinstellingen?

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 31 januari 2016 07:46 PM
  [ # 33 ]

ja heb ik geprobeerd, en ondanks het best aardige geluid mis ik toch wel een beetje zwaardere bass…

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 20 februari 2016 09:21 AM
  [ # 34 ]

afspraak is gemaakt, het geluidsysteem gaat aangepast worden, boxen rondom worden vervangen, dempingsmateriaal wordt aangebracht, en er wordt een actieve subwoofer bijgeplaatst, nog maar een dikke week wachten;-)

Profiel  
 
Maximilian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-03-2016

Gepost: 03 maart 2016 12:19 PM
  [ # 35 ]

Heren,

Aller eerst, bedankt voor al jullie informatie! Ik ben erg er mee geholpen en ben blij dat dit forum bestaat.

Nu even ter zake; ik was ook erg nieuwsgierig naar hoe ik het geluid kan verbeteren van de Cactus en heb een weg naar de oplossing gevonden.

Ik zie in sommige engelse fora dat de speakers vervangen kunnen worden à 200~300 euro.
Dit scheelt wel wat in volheid van het geluid, maar is nog niet helemaal goed.

Het probleem ligt hem in de Magneti Marelli RT4.
Deze stuurt ongeveer 200mV aan auto signaal uit, wat niet voldoende is voor audio enthousiaste mensen.

De speakers daarin tegen zijn in feite prima, maar worden niet goed aangestuurd was ik van mening.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een versterker er voor, deze heb ik gevonden: http://www.amazon.de/NXS-Nxs-4X75W-Amplifier-Nxd125-4/dp/B002UDQ9QY

Dus ik heb op deze pagina: https://www.dropbox.com/sh/o4564mdmdxbr17k/AACUZL8QVZZR5K5cRZLxZJ_xa/Smeg+?dl=0
Een beetje afgekeken hoe het dashboard uit elkaar zou kunnen.
1. Rechterdeur openen.
2. Glanzende paneeltje naar je toe trekken en verwijderen
3. Vanaf de onderkant, voorzichtig het paneel onder het handschoenenvak losklikken, let op dat de lange pin niet afbreekt.
4. Met torx schroevendraaiers de Magneti Marelli radio los maken, let op de kabels!
5. DMV klik systemen de rechter connectoren los maken voor optische kabels en piepersystemen.
6. Quadlock voorzichtig los maken, alle andere kabels kunnen er nog in blijven.

Et voila, de radio is er uit, nu heb je alleen nog kabels over.

Ik heb deze kabel gehaald: http://www.pdaplus.nl/nl/kram-audio2car-84744-citroen-fiat-peugeot-quadlock.html
De 20 pins connector er vanaf gehaald en middels een pinout chart de bekabeling verlengd naar mijn eigen kabelboom naar de versterker en weer terug de kabelboom van de auto in.
Pinout chart: http://rt4.wikidot.com/pinouts

De panelen van de Cactus zijn makkelijk los te krijgen, dus van de middelconsole voorzichtig de kap er af getrokken, mijn kabelboom naar de achterkant gebracht van de passagiers-stoel en daar de versterker neer gelegd.

Even getest, afgesteld en alles weer dicht gemaakt.

Nu heb ik degelijk geluid, vol van klank en mogelijkheid om doof uit de auto te komen Smile

Dit kostte mij 60 euro en wat uurtjes werk, dat scheelt enorm Smile

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 08 maart 2016 07:34 PM
  [ # 36 ]

mijn systeem is ook gepimpt;-) boxen vervangen en een actieve sub geplaatst, geluid is werelds…;-)

Profiel  
 
Knotski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-02-2016

Gepost: 09 maart 2016 10:57 PM
  [ # 37 ]

@Maximilian
Koele upgrade, zo’n versterker.

woon je toevallig in de buurt van Amersfoort?
Zou het verschil wek graag eerst horen voordat ik de operatie overweeg😬
Gr
Gerard

Profiel  
 
Maximilian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-03-2016

Gepost: 09 maart 2016 11:22 PM
  [ # 38 ]

@Knotski

Nee helaas, ik woon in Zoetermeer, maar ik nodig je graag uit om het een keer te beluisteren Smile

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook