MM-problemen en meer
Juledelamer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-2016

Gepost: 19 februari 2016 10:11 AM

Goedemorgen allemaal,

Ik ben de eigenaar van een Picasso 2.0 automaat uit 2004.
De afgelopen 3 maanden heb ik niets dan problemen met mijn auto. In de ochtend als het vochtig en koud is gaat na enkele minuten rijden mijn mm lampje branden en gaat de motor in noodloop lopen. Met enige regelmaat gebeurd het ook dat het Abs lampje gaat branden. Ben d’r al mee bij de dealer geweest en deze kon. Niets vinden?
WT opvalt is, dat als je de auto eerst een tijdje voor de deur laat warmlopen er geen problemen zijn?
Gasklephuis en dus ook klep zijn schoongemaakt, lambda sensoren zijn beide vervangen en de remschakelaar is ook vervangen omdat de cruisecontrole niet goed werkte, en ik dacht dat misschien ook het Abs lampje verklaarde.

Nogmaals als het vochtig en koud is dan doen deze problemen zich voor tenzij ik de auto eerst een 10 minuten laat warm draaien.
Als de storing binnenkomt lijkt de auto ook veel te roken.

Heeft iemand een idee? Begin een beetje wanhopig te worden.

Mvg Jeroen

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 19 februari 2016 04:58 PM
  [ # 1 ]

Dat klinkt heel erg als een stekker waar vocht in komt cq elektrische verbinding die slecht is. Helaas kan ik je niet vertellen welke, maar ik zou alle stekkers die je kunt zien en vinden loshalen en inspuiten/schoonmaken. Het warmdraaien kan een stekker drogen voordat de fout zich voordoet. Tis iig een theorie!
Is er gekeken naar de luchtmassameter en de werking ervan bij koude?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Juledelamer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-2016

Gepost: 19 februari 2016 08:45 PM
  [ # 2 ]

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen contactspray halen en ga dan helemaal los op alle zichtbare stekkers. Smile

vwb de luchtmassameter, heeft iemand een foto waar deze moet zitten op een xsara Picasso 2.0 automaat uit 2004.

Alvast bedankt voor de moeite

Jeroen

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 19 februari 2016 09:19 PM
  [ # 3 ]

Nummertje acht. Jij hebt een MAP sensor en geen LMM.
2016-02-19

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 februari 2016 09:20 PM
  [ # 4 ]

Stekkerverbindingen loshalen,  voorzichtig schoonmaken, (klein kwastje) en inspuiten met contactspray. Even in laten trekken en daarna de stekkers weer in elkaar zetten met een dikke dot zuurvrije vaseline erin. Niet te zuinig zijn, wat teveel is wordt er wel weer uitgeperst.
Nooit meer last van vocht in de stekkers.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 14 maart 2016 09:39 AM
  [ # 5 ]

een bekend probleem bij de xsara is de abs aansluiting, daarzit een stekker, met wat prutswerk en tiewraps kun je er een pastic overdoen.. dat scheet een hoop problemen. Zit bij mijn xsara rechtsvoor in de motor.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 14 maart 2016 12:10 PM
  [ # 6 ]

Dit heb ik met de lamda-sensor gehad in mijn Xsara Picasso 1.8.

Ik heb toen alle stekkers los gehad en schoongemaakt, elke stekker waar ik bij kon komen in de motorruimte, ik was toch bezig.

Ik had wel het vermoeden dat het bij de lamda-sensor stekker vandaan kwam, ik had daar namelijk ook een keer storing door gehad, toen laten resetten maar kwam weer terug.

Na alles schoongemaakt te hebben (zoals hierboven is beschreven) en ingespoten met contactspray, storing wissen, en nooit meer last gehad.


gr,
René

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook