3 oplichtende dashboardlampjes
H van H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-03-2016

Gepost: 09 maart 2016 11:37 PM

ik heb sinds enkele maanden een saxo uit 1999, ik vrees niet echt de beste aankoop in mijn leven. er zit al een nieuwe uitlaat onder, kan gebeuren maar vanavond had ik tijdens het rijden tweemaal dat er zeer kort , maar toch, 3 lampjes op het dashboard brandden, nl de temperatuur/accu en olie lampje. wie heeft er een idee wat dit mag betekenen? het rijden ging verder prima

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 maart 2016 01:11 AM
  [ # 1 ]

ja als deze lampjes tenzamen gaan branden, komt normaal voor als bv motor afslaat, of dat er te weinig stroom is,
was dit trouwens bij het optrekken, bv te snelkopeling laten opkomen,
of echt tijdens de rit?
neem aan dat je wel even de vloeistoffen, hebt gecheckt van des betrevende lampjes, om iedergeval die onzekerheid weg te nemen.

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 maart 2016 09:22 AM
  [ # 2 ]

Ik heb het eens gehad met mijn oude Saxo als ik door de bocht ging. Dit had eigenlijk altijd te maken met de stand van het oliepeil. De motor verbrandde toen nogal wat olie omdat de klepsteelhoedjes niet waren vervangen bij het verwisselen van de koppakking. Als je dan door de bocht ging, met alle olie een kant op, brandde die lampjes allemaal eventjes tegelijk.

Kortom, zoals Beremans ook al zegt: Hoe is het oliepeil?

Profiel  
 
H van H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-03-2016

Gepost: 14 maart 2016 09:39 PM
  [ # 3 ]

ik heb naar het oliepeil gekeken, het was nog niet onder het onderste streepje, maar ik heb er wat olie bijgedaan en ik heb het probleem niet meer gezien. het was trouwens tijdens het rijden. de vultuit van de koelvloeistof is zo ondoorzichtbaar dat ik daar niets aan kan zien Sad

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 maart 2016 09:58 PM
  [ # 4 ]

als ie onder het onderste streepje komt, van het oliepijl, dan ben je eigenlijk al te laat. vooral waneer je een berg op rijd, of gewoon een tunnel, als je de motor start, pompt ie de olie ook op, dus is het peil nog lager.
en voor de koelvloeistof, je kan toch gewoon de dop eraf draaien en in het tankje kijken, hij moet plm 3/4 (75%) vol zitten. of wil je van je koppaking af.want deze gaat geheid stuk waneer het peil te laag is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook