blauwe rook onder motorkap C4 Cactus
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 19 maart 2016 06:24 PM

Van de week reed ik onder normale omstandigheden heen en weer naar stad en terug, geen snelweg…thuiskomend ineens blauwe rook en branderig plastic geur…ik dacht de cactus in de fik…:(...motorkap open en zag dat het vooraan bij de motor vandaan kwam, onderkant roetfilter ongeveer…zag niets bijzonders geen olie of bedrading doorgebrand ??..zekere voor het onzekere genomen en citroen assistance gebeld..binnen uur op de ambulance afgevoerd naar de dealer..daar gekeken en niets bijzonders gezien…volgende dag weer dik uur alles nog een keer gecontroleerd door monteur en wer niets bijzonders bij die kant van de motor..geen olie o.i.d…

de dealer zegt dat het misschien toch te maken heeft gehad met de regenneratie van de roetfilter, maar snap dan niet hoe dat kan, omdat ik geen lange afstand heb gereden, dus de roetfilter heeft nooit zo heet kunnen worden voor het proces en dan het feit dat het daar vandaan moet komen ipv uitstoot via de uitlaat??

iemand een idee wat dit geweest zou kunnen zijn?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 19 maart 2016 07:00 PM
  [ # 1 ]

Opgewaaid plastic zakje tegen de uitlaat?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 maart 2016 11:27 PM
  [ # 2 ]

Denk toch regeneratie van je roetfilter


Blz 223 van je instr boekje staat over je roetfiler geschreven.
Je hoef maar een stukje harder dan 60 te rijden om te regeneratie te starten

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 20 maart 2016 12:24 AM
  [ # 3 ]

klopt heb dat ook gelezen, maar waarom kwam er dan blauwige rook bij de roetfilter vandaan en onder mij motorkap vandaan?...het zou via de uitlaat naar buiten moeten, maar dat deed het nu niet…kwam vooraan bij de motor en raar gezicht hoor als je opeens rook onder de motorkap ziet komen…het is een gesloten systeem, dus snap niet waar die rook vandaan moet komen…in boekje staat inderdaad over het regenereren met daarbij een stank, maar niet dat er ook rook vrij kan komen…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 maart 2016 10:07 AM
  [ # 4 ]

kan altijd wat rook/damp afkomen, het is ook heet..
gewoon ff bekijken en je verder niet druk maken zou ik zeggen..

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 20 maart 2016 01:31 PM
  [ # 5 ]

Rijd je overigens wel ook vaak op de snelweg, of is dit uitzondering,  het reiningin proces vind vaak op de snelweg plaats, je merkt dan niks van de rook natuurlijk,

Profiel  
 
mart75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 20 maart 2016 02:25 PM
  [ # 6 ]

rij van maandag tot vrijdag gemiddeld 150 km per dag met de cactus…deels provenciaals en deels snelweg…dus de auto krijgt genoeg lange stukken boven de 80km/u zodat het regenereren van de roetfilter gewoon kan plaatsvinden..toen ik de auto bij de dealer had voor dit voorval hadden ze de auto aan de testkast en daar zagen ze dat de laatste regeneratie proces 600km eerder was gebeurt, dus dat voorval met die blauwe rook kan niet het proces zijn geweest anders had hij dat wel op de testkast laten zien aan de km stand dat het die dag was geweest…misschien toch wat al eerder werd gezegd, wordt natuurlijk extreem heet daar en kan het misschien wat rook van af komen…de cactus heeft vanaf 5 januari 2016, nu 9000km op de teller staan..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook