Nieuwe Citroën Jumpy (2016)
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 maart 2016 03:11 PM

Als opvolger van de Jumpy in personenuitvoering stelden we je eerder al de SpaceTourer voor. Nu is ook de opvolger van de vrachtuitvoering er: de Jumpy 2016. Terwijl de redactie haar tanden in het persbericht zet, kun je hier vast de eerste plaatjes kijken.


Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 maart 2016 03:38 PM
  [ # 1 ]

van de voorpagina

De nieuwe Citroën Jumpy

Sinds zijn lancering in 1995 zijn 600.000 Jumpy’s verkocht. Nu presenteert Citroën een heel nieuwe versie, gebaseerd op 80 jaar ervaring met bedrijfswagens. Deze nieuwe Jumpy is ontworpen met in het achterhoofd de termen efficiency en ergonomie om zoveel mogelijk gebruiksgemak en veiligheid te bieden.

Uiteraard is de knowhow van Citroën adequaat ingezet bij het ontwikkelen van de nieuwe Jumpy. Zo is er een telg toegevoegd aan een aanbod lichte bedrijfswagens dat tot het grootste van de markt behoort, waardoor het nu bestaat uit vier complementaire en toch zeer verschillende auto’s: Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper. Het nieuwe modulaire platform zorgt bij de nieuwe generatie Jumpy’s voor een betere constructie die ruimte biedt voor nog meer praktische bruikbaarheid, meer comfort en meer veiligheid. Hij is voorzien van alle nieuwste rijhulptechnieken en uitgerust met zuinige motoren.

De Jumpy richt zich op een brede groep zakelijke gebruikers, zoals bouwvakkers, koeriersdiensten, hulpdiensten en overheid. Hij is verkrijgbaar als bestelwagen, combi, dubbele cabine en chassis/cabine. Hij is er in 3 lengtes (XS: 4,60 m, M: 4,95 m en XL: 5,30 m), zodat de klant de auto kan kiezen die bij zijn activiteiten en zijn wensen past.

De nieuwe Citroën Jumpy staat voor design met vloeiende en moderne lijnen; een karaktervolle stijl die zowel energiek als veilig oogt. De constructie past bij iedere behoefte en is gericht op functionaliteit, handigheid en ergonomie. Het modulaire platform gebaseerd op de EMP2 biedt tot ruim 1.500 kg nuttig laadvermogen, 6,6 m3 laadruimte en tot 2,5 t trekvermogen. De beperkte hoogte van 1,90 m bij de XS- en M-versies maakt de toegang tot parkeergarages mogelijk die vaak lastig is voor bestelauto’s uit dit segment.

Dankzij Moduwork is het interieur ongekend modulair voor dit segment. Door de passagiersstoel tegen de scheidingswand omhoog te plaatsen, komt er ruimte met een vlakke vloer vrij en ontstaat er dankzij het grote luik in de scheidingswand tot 4 meter nuttige lengte. Bovendien maken het draaibare schrijftafeltje en de tablet- en smartphonehouders een waar mobiel kantoor van de auto. De zijschuifdeuren kunnen handsfree bediend worden. Ze zijn uniek in dit segment en maken laden en lossen makkelijker als je je handen vol hebt met materiaal, pakketten of andere spullen.

Technieken die het leven eenvoudiger maken zijn onder meer Top Rear Vision voor meer zicht tijdens het manoeuvreren, een Head-Up kleurendisplay en Citroën Connect Nav met de 3D online navigatie met voice control en touch screen. Ook aan de veiligheid dragen diverse technieken actief bij: Adaptive Cruise Control, Trafic Sign Recognition met Speed Limit, Driver Attention Alert en Active Braking.

Verbruik en CO2-uitstoot zijn uitstekend te noemen. De BlueHDi 115 S&S met 6-handbak verbruikt 5,1 liter per 100 km en stoot 133 gram CO2 per kilometer uit. De 1.6 en 2.0 liter dieselmotoren van de laatste generatie staan garant voor een lage kilometerprijs. Zij leveren vermogens van 95 pk (210 Nm) met een handbak tot en met 180 pk (400 Nm) in combinatie met een EAT6 automaat.

Citroën kan een versie met cabine op chassis uitleveren aan carrosseriebouwers en zo beantwoorden aan de behoeften van alle beroepsgroepen. Voor gebruik in zwaar terrein behoort een ombouw tot 4x4 door de specialist Dangel tot de mogelijkheden.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 maart 2016 03:54 PM
  [ # 2 ]

Nog een plaatje van de hierboven beschreven doorlaadmogelijkheid:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 maart 2016 04:24 PM
  [ # 3 ]

Hebben we ook plaatjes van de XL-versie?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 maart 2016 04:33 PM
  [ # 4 ]

Haha, ik heb alleen maar mooie rooie plaatjes bij elkaar gezocht Very Happy.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 maart 2016 04:42 PM
  [ # 5 ]

Ik lees zo tussen de regels dat de XS- en M-versie laag is, en de XL zal dus wat hoger zijn (L2H2). Ben benieuwd of dat er een beetje in verhouding uit ziet. Niet zoals bij de Berlingo XL bijvoorbeeld, waar ze er gewoon een stuk plaatstaal tussen geplakt hebben Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 maart 2016 07:18 PM
  [ # 6 ]

Geen foto’s van een verhoogde XL, wel van een witte M:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 30 maart 2016 08:22 PM
  [ # 7 ]

Ik dacht dat in Nederland een vast tussenschot verplicht is voor bedrijfswagens.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 maart 2016 10:09 PM
  [ # 8 ]

die rode lijkt net een VW transporter

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 april 2016 01:24 AM
  [ # 9 ]
GoodOldDiesel schreef:

Ik dacht dat in Nederland een vast tussenschot verplicht is voor bedrijfswagens.

Zou de regelgeving daaromtrent niet op Europees niveau geharmoniseerd zijn? Hoe dan ook, het doorlaadluik ziet er van achter zo uit:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook