Cactus, centrale vergrendeling ontgrendelt zichzelf?
johanweeda
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 06 april 2016 08:52 PM

Vanmorgen kwam ik bij mijn Cactus, en de deurvergrendeling was al open.

Nu heb ik mijn Cactus ruim een jaar en ik heb dit nu al een aantal keer gehad, en met mijn voorgaande auto’s nooit.

Ik zet ‘s-avonds mijn auto altijd op slot via de sleutelafstandsbediening, vervolgens ga ik naar binnen, en de volgende morgen is de vergrendeling eraf (gelukkig wel met alles er nog in).
Gemiddeld 1x in de twee maanden komt dit voor.

Herkennen jullie dit?
Is de ontgrendelknop op de sleutelafstandsbediening soms extra gevoelig?
Of doe ik iets niet goed.

Gr
Johan

C4 Cactus PureTech 110

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 06 april 2016 09:55 PM
  [ # 1 ]

Heb ik ook al ettelijke malen meegemaakt. Het vreemde is dat het bij mijn werk nooit gebeurd. Mijn sleutels leg ik op mijn bureau. Thuis is het een ander verhaal. Mijn auto staat vlak voor de deur. Mijn sleutels heb ik in mijn zak. Dan kan er weleens druk op de knop ontstaan en de auto opengaan. En volgens mij vergeet ik hem soms op slot te doen. Sta je te praten met de buurvrouw en je loopt pardoes je huis binnen zonder aan dat kostbare gevaarte te denken wat buiten staat.
Op mijn werk is het anders daar is het een automatisme geworden. Uitstappen en op slot.
Over de gevoeligheid van de “open” knop op de sleutel ben ik wel positiever. Mijn Toyota IQ had een sleutel die bij storm al ingedrukt werd, wanneer ik hem in mijn zak stopte drukte het knopje al in.
Ik geloof dat de Toyota meer open heeft gestaan dan dicht.
Je ziet het hoeft niet aan de auto te liggen maar het gebruik van de sleutel en of ik wordt afgeleid op het moment van uitstappen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 06 april 2016 11:46 PM
  [ # 2 ]

Dat is wel vreemd. Als je de auto namelijk hebt vergrendeld en je ontgrendelt ‘m na een tijdje zonder een van de portieren te openen, dan vergrendelt de auto automatisch weer na 30 seconden. Waarschijnlijk merkt de software dit aan als het per ongeluk ontgrendelen van de auto. Vandaar dat het wel erg vreemd is dat ie soms de volgende ochtend doodleuk ontgrendeld is.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 april 2016 12:19 AM
  [ # 3 ]

Dan zou het eerder in een slot moeten zitten, probeer hem maar eens te sluiten met een deur niet volledig dicht, dan opent hij ook zelf.
Ga erin zitten en open van binnenuit, alles open.
Mogelijk dat er in een slot een contact te nauw luistert, zou je misschien wel kunnen uitlokken, sluit de wagen en probeer dan de deuren-kofferklep wat open te trekken, zonder aan de hendels te komen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 07 april 2016 12:26 AM
  [ # 4 ]

Hahaha, ik heb dit gehad met een VW Caddy Maxi. Als je bij een VW langer dan 3 seconden de “open” knop indrukt, gingen de ramen naar beneden. Dus even hurken en hoppa, ramen open. Sta je toch raar te kijken als je terug komt bij je met duur gereedschap volgeladen bus midden in Utrecht.

Een volkomen nutteloze functie. Toen ik VW vroeg die onzin eruit te programmeren vroegen ze 100.-. Knooierds.

Maar kan bij de Cactus ook wel zijn. Een keer bukken en ‘klak’ boel open. Wel raar, want er zit dacht ik idd een auto vergrendelfunktie op, die de boel weer op slot gooit na 30 seconden geen actie. In 1 jaar nu 2 x met de Cactus meegemaakt. Maar…ik vergeet het ook wel eens te checken.

Wellicht zit er bij jou iemand in de buurt met iets op de zelfde frequentie. Ook wel eens meegemaakt met een draadloze koptelefoon. Als ik deze koptelefoon gebruikte, kon de overbuurman z’n auto niet in cheese

Profiel  
 
haakbijtje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 26-02-2015

Gepost: 07 april 2016 12:45 PM
  [ # 5 ]

Tonino: Die laatste, hahaha! Heeeeel bijzonder!

Profiel  
 
Gold
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-11-2015

Gepost: 09 april 2016 09:26 AM
  [ # 6 ]

Ik heb het gehad, maar achterklep zat niet goed dicht.
Leek wel dicht, maar kennelijk niet goed genoeg
Lijkt wel te vergrendelen maar gaat weer open.

Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook