luchtaanvoer 2cv
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 10 april 2014 02:38 AM

De luchtaanvoer bij een diane wordt geforceerd aangevoerd naar het luchtfilter, zodat er middels wat andere sproeiers meer vermogen gecreeerd wordt. hopenlijk klopt mijn verhaal.
Heeft er iemand wel eens geexperimenteerd met het aanbrengen van overdruk aan het luchtfilter bij een gewone 2cv6 , Zo ja leverd dit wat op of niet.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 april 2014 08:10 AM
  [ # 1 ]

Het zal wel wat schelen maar de Dyane en Ami hebben ook nog andere zuigers met hogere compressie.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 april 2014 08:36 AM
  [ # 2 ]

Klopt, een 2CV blok krijgt in principe te weinig lucht. Meer lucht en grotere sproeiers leveren meer vermogen op. Zuigers met hogere compresie ook en een andere nokkenas, bijv AMI ook. Ik heb eens een AZU gehad de DF 34 55 , zie besteleendregister die met Amiblok met compr.verhouding van 1 op 9 met losgeschoten luchtfilterslang naar carburateur 130 km per uur over de Brienenoord ,( Hoge brug in Roterdam) haalde. Terug met luchtfilterslang weer gemonteerd kwam hij niet boven de 110 uit. Nog best voor een besteller maar het verschil was enorm. Ik had op dit blok ook een slang van koeltunnel naar luchtfilter

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 12 april 2014 09:30 PM
  [ # 4 ]

Heeft iemand misschien ervaring met deze power tube.
Als ik het videootje zo bekijk lijkt het me dat er een gat in beplating van de ventilator wordt geboord.
Dit vind ik nogal drastisch het lijkt mij dat het met een extra ventilator ook moet lukken.
Iemand wel eens geëxperimenteerd ????

Groeten Ben

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 21 april 2014 11:10 AM
  [ # 5 ]

Ik heb zelf vorig jaar ‘n powertube geplaatst. Het gat lijkt wat drastisch idd, maar ik heb dat door Burton erin laten boren. Leek me zelf wat lastig om te doen, had ook niet de juiste boor. Het effect is wel degelijk merkbaar. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ‘n Dyane-blok in mijn Eend heb liggen, waarbij er een gewone koeltunnel van de Eend omheen gebouwd was. De geforceerde luchtaanvoer was er dus niet meer. Nu de powertube erin zit, merk je duidelijk dat de auto veel beter oppakt. Je hoeft het gaspedaal minder diep in te trappen om te voelen dat de motor trekt. Voorheen moest ik ‘t gaspedaal dieper intrappen. Alsof je meer weerstand voelde.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 april 2014 09:50 PM
  [ # 6 ]

Op de rollerbank is de powertube plus 1,5 pk meen ik.
Alle ander zaken doen op de rollerbank niets extra begreep ik van die man.
Had al een hoop eenden gehad.

Je kan er zoiezo grotere sproeiers in doen. Had ik in mijn 1989 eend ook.
Daarvoor was die te stoterig. Vooal als het wat kouder was.
Alleen werd er wel dorstig van.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 05 mei 2014 10:43 PM
  [ # 7 ]

heeft iemand wel eens van de lucht inlaat turbo f1-z gehoord
http://nl.aliexpress.com/item/New-Twin-TURBO-F1-Z-Air-Intake-Fuel-Saver-Kit-ECO-Fan-Universal-Fit/557656879.html
en of ervaring.
groeten Ben

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 19 april 2016 07:21 PM
  [ # 8 ]

Het idee heeft even stil gelegen, maar vorig najaar heb ik een soort van geforceerde lucht inlaat gemaakt.
deze bestaat uit een kamer met daarin twee 12v ventilators bovenin de luchtkamer heb ik een slang gemonteerd die naar de ingang van het luchtfilter gaat.
nu was ik bang dat de ventilators bij hogere toeren zouden dichtslaan maar dit lijkt niet het geval.
vanochtend weer eens met de eend gereden en er me over verbaast dat hij zo lekker op pakt. met conventionele ontsteking en normale sproeiers. ik ga er vanuit dat er nu een iets hogere luchtsnelheid is in de venturie waardoor er dus waarschijnlijk ook wel meer brandstof uit de sproeier gezogen zal worden.
tot zover ben ik tevreden.
gr Ben

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook