Jumper 2.2 HDi van 2004
dj_ra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-2008

Gepost: 16 april 2016 11:57 AM

Beste,

Ik zoek voor mijn zaak een bestelwagen te kopen.
Nu kwam ik op internet een citroën jumper van 2004 tegen met een 2.2Hdi motor in en 101pk.
Verder heeft hij een 114.000km op de teller staan en is met carpass.
Het is overigens L3/H2.

De vraagprijs bedraagt 3 800 euro.

Wat denken jullie hiervan?
Is dit een betrouwbare wagen/motor?
Op hoeveel km’s dient distributieriem vervangen te worden en wat kost dit ongeveer?

Mvg

Angelo

Profiel  
 
dj_ra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-2008

Gepost: 18 april 2016 06:24 PM
  [ # 1 ]

Niemand?

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 19 april 2016 10:31 PM
  [ # 2 ]

M’n ouders rijden sinds 2010 een Jumper 2.2 HDi, bouwjaar 2005 als camperbus, met net een ton op de klok. Maak er zelf ook regelmatig gebruik van. Acceptabele prestaties, ondanks het extra gewicht als camper. Geen racemonster maar op trekkracht/koppel kom je best ver met deze motor. Bus is de afgelopen 6 jaar betrouwbaar gebleken, alleen een kapotte accu (8 jaar oud) heeft eenmalig voor een startprobleem gezorgd. Verder alleen slijtage-onderdelen zover ik weet.

Volgens het Duitse onderhoudsboekje (bus is Duitse import) moet de distributie elke 10 jaar of 160.000 km worden vervangen en in geval van zwaar gebruik al op 120.000.

In jouw geval is de bus 12 jaar oud met bijna 120.000 km op de klok. Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om, als de verkoper niks kan aantonen over een eerdere vervanging, de distributie mee te nemen in de prijsonderhandelingen en vervolgens bij je eigen garage/specialist te (laten) vervangen en om, naast de riem, gelijk de spanrollen en waterpomp mee te (laten) vervangen. Zaak ligt toch open en meerkosten zijn doorgaans gering. Kostenplaatje: geen idee.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 april 2016 01:39 AM
  [ # 3 ]

Voor de C8 2.2hdi was de distributiriem en alles erop en eraan bij de dealer 750-800€
Ik heb ook extra preventief de krukasriemschijf en de multiriem laten vervangen 200€ dat is enkel materiaalkost aangezien dat mee in de werkzaamheden van de distributiriem zit
C8 is wel de 136PK opgegeven 160000 maar aan te raden 120000km
springt de riem bij het starten kost het je 1500€ plus de riemset, heb je het voor op de snelweg tegen pakweg 120km/uur dan is het afgelopen voor die motor, dan spreken we + 5000€
Vervangen dus

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2016 02:07 PM
  [ # 4 ]

ik rijd ook in zo,n hdi en gewoon 160 km ik vind het een top bussie het model hiervoor ook gehad en dat vond ik een kl….. ding maar riemetje wel verv natuurlijk en er wil wel eens een klepstoter afbreken ???? voor de rest toppie

doei

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook