VTRrider strikes back, aankoop VTS 1.6
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 23 april 2016 10:22 PM

Na de misère met mn 538 VTR 1.4 heb ik genoeg bij elkaar gespaard voor mn allerlaatste aanwinst.

Vandaag thuis gekomen met een hele nette VTS 1.6. iets meer dan 180.000 op de teller, onderhoud netjes geregistreerd, NAP, en na een testrit kon ik alleen maar concluderen dat de auto nieuwe banden nodig heeft, en mogelijk beetje uitlijnen, maar ik zou niet raar opkijken als een set goede nieuwe banden alles oplost. Voor liggen er namelijk een paar slechte vikings op en ik heb de ervaring met vikings dat als ze versleten raken ze nogal zoekerig worden of een kant op gaan trekken. Achter liggen 2 verschillende banden er onder dus ik ga voor 4 nieuwe binnenkort.

Verder is alles roestvrij, nieuwe uitlaat, geen aanmerkingen op de APK, gewoon een kei net ding. Ook het interieur is om door een ringetje te halen, ik denk niet dat er ooit gerookt is in de auto. Geen airco, maar wel een werkend schuif/kanteldak.

Ben erg blij weer in het Saxo zadel te zitten, en de gedachte mezelf eens te verwennen met 200 cc extra en te gaan voor de 1.6 pakte goed uit. Motor loopt fijn en stil, wel beetje typisch stappenmotor gedrag, hetzij veel minder als ik in de 1.4 had, en ga dit op een mooie dag meteen even aanpakken. Hij is pittig, erg pittig. En zuinig ook. Even volgetankt, 100 km 50/50 snelweg/binnendoor gereden, en toen weer vol getankt. Ik kwam uit op 5,6 liter wat erbij ging dus zeg even ruw 1 op 18. Not bad!

Een klote dingetje is de tankvlotter. De benzine meter geeft verkeerde waarden aan en gaat af en toe een paar keer op en neer. Ik hoop niet dat dit iets is wat in het dashboard zit, maar gewoon een kwestie van de tank-vlotter vervangen.

Hier is ie :


image hosting free

Uitgerust met nette Toulouse velgen, en tis ook een 2000 model ipv de 99 die ik eerst had.

Post nog wel wat mooiere foto’s…..

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 april 2016 12:40 PM
  [ # 1 ]

Mooi! Gefeliciteerd met je aankoop! Is het een 8ver?

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 24 april 2016 12:52 PM
  [ # 2 ]

Ja, geen 16v helaas, maar wel schijven rondom waar ik wel van stond t kijken Razz en ik zie ook dat deze een boordcomputer heeft en geeft aan dat de auto over 2200 km een beurt moet hebben.

Misschien de moeite waard om eens langs een dealer te rijden en een keer uit laten lezen..

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 april 2016 12:54 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij staat in de gebruikershandleiding hoe je die kunt resetten en instellen. Het geeft dacht ik simpelweg de standaardonderhoudsintervallen weer.

Schijven rondom is mooi. Ook een 8 klepper gaat al als de brandweer!

Leuk karretje! Veel plezier er mee!

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 28 april 2016 05:42 PM
  [ # 4 ]

Dankje! het is een heel fijn karretje inderdaad, lekker stevige stoelen, best wel wat power, ik heb er veel lol mee.

Nu nog die vermaledijde slotbouten eruit en nieuw schoeisel en dan ben ik een happy camper :p

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook