Scheurende aanvoerslang LHM
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 10 mei 2016 01:31 AM

Zondag 3e korte (test)ritje sinds 1984 met een DS23 uit ‘74.

Veel rondom de motor vernieuwd waaronder alle rubberleidingen.

Dat doe je om onverwacht stilstaan te voorkomen… (nu wel genoeg stilgestaan lijkt me)
Dus ook een nieuwe LHM-aanvoerleiding, zit er een paar maanden op en net 50 km kilometers.


Dan toch: DE RODE LAMP waarna alle vitale bedieningsfuncties wegsijpelden….

Het instructieboekje van november ‘72:

“Stop onmiddellijk wanneer het lampje oplicht en wend U zich tot het dichtstbijzijnde CITROEN agentschap, waarbij uitsluitend de noodrem wordt gebruikt”


Afgezien van de tegenstrijdigheid hierin (stop onmiddelijk en rijd dan door…) zal ik dat zeker weten niemand gaan adviseren…  Volslagen onverantwoord!


Kon misschien nog in de voor de auto prettige jaren’70,  maar zal je nu niet meer in een instructieboekje terug gaan vinden.

Eerder iets van:  Stop auto, trek veiligheidsvest aan, spring eruit, zoek plek achter vangrail en bel hulpdienst.


Maar terug naar onderwerp:

LHM aanvoerslang van vaatje naar HD-pomp gescheurd op de aansluiting met het vaatje.

Dit tuutje heeft aan het eind een absurde verdikking waardoor de slang permanent flink wordt opgerekt.  Dat was voor deze slang kennelijk te veel.

Mijn vraagjes zijn naar jullie ervaring met deze slang.


Ben ik weer de enige met dit verschijnsel?
Zijn er inferieure slangen in de handel?
Is het iets om de verdikking van het tuutje af te zagen?

Andere tips?  of heb ik gewoon weer die 1 op 10.000 dat het voor kan komen.
(zal ik toch maar eens gaan meespelen met een loterij)

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2016 10:20 AM
  [ # 1 ]

Er zijn zeker slangen van mindere kwaliteit verkocht. De originele slangen zijn nog altijd het sterkst. Bij mij gaan ze een jaar of 5 mee. Dan begint de ellende..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 mei 2016 11:19 AM
  [ # 2 ]

Een originele slang gaat 40 tot 60 jaar mee, een imitatieslang, of noem het liever irritatie is na 5 jaar gaar. Zegt genoeg over de inferieure kwaliteit van veel onderdelen die worden nagemaakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 mei 2016 11:24 AM
  [ # 3 ]

Eens. Mijn wagen is uitgerust met dezelfde slang vanaf het moment dat ik hem kocht (1986).

Beter goede gebruikte dan slechte namaak dus. Magazijn van de club raadplegen, ben je lid?

knuffel

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 11 mei 2016 12:39 AM
  [ # 4 ]

Beter goede gebruikte dan slechte namaak dus. Magazijn van de club raadplegen, ben je lid?

.... Daar kwam die (nieuwe) slang dus vandaan….

zonder hiermee een mening te geven over de spullen van het Magazijn.
Kom ‘r graag en heel fijn dat een uitgebreide uitleg ook altijd kan.

Bestaat het niet, dan is het er ook niet en ik heb een nieuwe slang gekocht omdat ik dacht dat de oude na 43 jaar wel eens vervangen moest worden. Veiliger….


Nogal belangrijke slang en met de kans op breuk binnen/na 5 jaar, zou je er zo een in de achterbak moeten hebben liggen naast het litertje LHM.
Het is daarmee een slijtage-onderdeel geworden met helaas een onaangekondigd einde.

Staat niet eens druk op die slang!  Behalve het permanent oprekken met meer dan 20%.

Ik ga toch eens her en der informeren of die knobbel van het LHM-vat nu wel zo nuttig is, misschien beter af zonder.

Zonder die knobbel kan er bv een gewapende slang op.

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 11 mei 2016 08:10 AM
  [ # 5 ]

Huub in ‘t zand / clubmagazijn vragen voor een 2e handsje (origineel)? Op de pomp zit ook een knobbel.

Vind het altijd jammer dat die immitatiespullen niet gewoon een tikkeltje duurder kunnen en dan wel goed.

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 11 mei 2016 01:46 PM
  [ # 6 ]

Op zich wel een idee om de knobbel er af te zagen en dan gewapende hydrauliekslang te gebruiken. Deze scheurt in ieder geval niet weer.
Waarschijnlijk zul je deze niet met gewone Ligarex klemmen kunnen vastzetten omdat deze slang nogal stug is.
Ook is deze slang zwaarder waardoor er meer krachten op de tule uiteinden komt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook