XTR schreef:Tom Duckpower schreef:eendrijden is iig minder gevaarlijk dan werken:
100% van alle arbeidsongelukken gebeuren op het werk
maar pas op : in een Eend moet je pas echt werken
ops:
valt reuze mee..
Doe al drie jaar niks anders

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XTR schreef:Tom Duckpower schreef:eendrijden is iig minder gevaarlijk dan werken:
100% van alle arbeidsongelukken gebeuren op het werk
maar pas op : in een Eend moet je pas echt werken
ops:
Al eens eend gereden dan? Door het bijzonder grote stuur en de smalle bandjes, gaat hij erg gemakkelijk rond hoor.
patje74 schreef:
Al eens eend gereden dan? Door het bijzonder grote stuur en de smalle bandjes, gaat hij erg gemakkelijk rond hoor.
even op inhaken
Dit bovenstaande geldt voor een standaard eend.
Wanneer je zoals ik breed rubber gaat monteren (195-er banden), dan gaat het sturen zwaarder.
Nu is mn eend verlaagd, en ook dat is niet bevorderlijk voor het soepel sturen
Maar het oog wil ook wat

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, da’s tenminsten duidelijk!
(patje zingt ondertussen op de achtergrond; ‘Tis stil, aan de overkant. ‘Tis stil, aan de overkant. ‘Tis stil, aan de overkant…... enz….)
@Tom
Waarom in vredesnaam alle goede eigenschappen van een eend wegnemen???
Maar goed, da’s weer een hele andere discussie.
patje74 schreef:@Tom
Waarom in vredesnaam alle goede eigenschappen van een eend wegnemen???![]()
Maar goed, da’s weer een hele andere discussie.
oog wil ook wat..
en je bent jong en je wilt wat..
Qua sturen brachten die brede banden niet echt veel plezier, tenzij je snelheid had. In de bocht zelf was het wel leuk, lekker veel grip.
De verlaging van nu (zonder brede banden voor—> 135-ers, moeten er nog op komen). De eend stond te hoog op de poten. Dus dat moest zowiezo lager. Heb m gelijk nog wat lager gezet, puur voor de looks.
Maar voor dagelijks vervoer, normaal gebruik (waar ik mn eend ook voor gebruik ) is de standaard setup de beste
. Comfort, en daar draait het om bij Citroen
Mijn eend heeft hetzelfde comfort als een eend op normale hoogte, neus is alleen wat dichter bij het wegdek te vinden
Wel uitkijken bij drempels, ik vrees dat je bij erg steile/hoge drempels er met een snelheid van niet meer dan 30 km boven de maximum snelheid er overheen kan nu.
Schijt aan originaliteit.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eh…. laten wij het ontpic houden…
Waar zou de topicstarter uithangen trouwens?
Ja, collega’s…Gaat het nog ergens over?
patje74 schreef:
Waar zou de topicstarter uithangen trouwens?
ruzie uitvechten met dr vriend?
Die heeft een Firewall opgetrokken
:schater
René van Maren schreef:Die heeft een Firewall opgetrokken
die is weggeblazen door alle 2cv propaganda. Strikt genomen heeft haar vriend ook wel gelijk (2cv is niet erg veilig), maar ja, riscicoloos leven is ook zo saaaaai.]
mpostma schreef:René van Maren schreef:Die heeft een Firewall opgetrokken
die is weggeblazen door alle 2cv propaganda. Strikt genomen heeft haar vriend ook wel gelijk (2cv is niet erg veilig), maar ja, riscicoloos leven is ook zo saaaaai.]
Die vriend heeft het Forum gedelete…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
hmmmz
Nou veel reacties.. zoveel had ik nou ook weer niet verwacht haha
Vraag op iemand die vroeg of ik met em ga trouwen, omdat ie me nu al dingen verbied??
ja! ik ga in 2007 met em trouwen..
ondertussen heb ik hem dit forum laten lezen, en vooral het antwoord met dat je in een eend rustiger gaat rijden dan in de zx die ik nu heb… rij ik idd vrij ruig mee, omdat die auto er gewoon om vraagt…
schade heb ik nog nooit gehad, en ook nog nooit een bekeuring… dus mijn rijstijl is wel oke dacht ik zo…
ondertussen ben ik heb nog steeds aan het bewerken, want ik zal en moet ooit een eend hebben, als tweede auto dan he… en ja de eend zal mooi staan naast mn zx!!!
dank allen!!!
Ik ben een tukker, en ben er trots op!!!
feessie in 2007 we zijn gek op feeeeeeeeest
René van Maren schreef:feessie in 2007
we zijn gek op feeeeeeeeest
![]()
En het moest een verassing blijven maar ik houd het niet meer: We komen allemaal onuitgenodigd. Uitnodigingen zijn ten slotte voor mensen die je niet kent
:partytime
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI