C32 camper deurvergrendeling en sloten
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 24 maart 2016 12:57 AM

Een goede avond iedereen,

Ik heb weer een probleempje met mijn C32 camper en dit keer met de sloten.

De achterdeur 2 problemen:
- De rechter deur die je alleen van binnen kan vergrendelen is het centrale vergrendeling mechaniek gescheurd. Dit heb ik nu dus in 2 stukken op mijn bureau liggen. Heeft iemand nog zo’n mechaniek liggen of een andere manier om het te vervangen?
- Het slot zelf werkt niet. Ik heb het slot open gemaakt en het pinnetje dat de klink vergrendelt is doormidden gebroken. Dit kan ik na maken. Helaas is er ook een stukje van het slot zelf afgebroken waardoor deze niet meer bruikbaar is. Heeft iemand nog een Slot liggen? Weet iemand hoe je het slot uit het huis haalt?

De schuifdeur heeft ook 2 problemen,
- Er is een beetje lomp met de deur gegooid waardoor de deur niet meer van binnen open gemaakt kan worden. De klink draait wel maar er gebeurt niets. Ik vermoed dat de kabel is gebroken. Iemand enig idee waar die gebroken is en hoe je die het beste kan vervangen?
- Het slot zelf werkt niet meer. Als je de sleutel d’r in steekt en draait kan je het slot d’r 2 mm uit trekken. En hij vergrendeld niet. Iemand enig idee wat hier het probleem is?

Ik hoop dat iemand 1 of meer van mijn vragen kan beantwoorden.
Alvast bedankt.

groetjes,
Sander

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 maart 2016 11:02 PM
  [ # 1 ]

Poeh, da’s een hoop gedoe met de sloten. Ik heb alleen verstand van de schuifdeur. Daar zit een dunne stang in om de deur van binnen te openen en op slot te doen. Naar boven trekken gaat de deur open. Naar beneden duwen zit de deur op slot: van buiten kun je er dan niet in, tenzij met de sleutel. Het is dus geen gebroken kabeltje of iets dergelijks, die trek-duwstang moet op de een of andere manier verbogen zijn of uit de bevestiging geschoten of afgebroken. De stang loopt horizontaal door de deur, via de gaten in het plaatwerk aan de binnenkant moet je hem kunnen voelen. Ik heb de klink aan de binnenkant een keer gedemonteerd. Toen was het geen probleem om die stang los te halen en later weer vast te zetten. Ik heb ook een keer het hele slotmechanisme vervangen (eerst de klink aan de buitenkant er af, dan het slotmechanisme er uit) en toen was het ook niet heel ingewikkeld. Maar ik zou er nog eens naar moeten kijken om te weten hoe het nou ook al weer zat - en dat gaat niet, bij mijn busje is de deur aan de binnenzijde afgetimmerd.

Voor het slotmechanisme van de achterdeur zou ik zeggen: plaats een ‘gezocht’ advertentie op dit forum.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 31 maart 2016 02:20 AM
  [ # 2 ]

bedank, dit is pressies het antwoord dat ik zocht.
ik ga binnenkort de plaat van de schuifdeur er maar even afhallen en goed bekijken.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 20 april 2016 04:15 PM
  [ # 3 ]

Ik heb de houten plaat van de schuifdeur verwijdert en de stang die aan de binnen openings mechaniek zit was er geen moer meer aanwezig en was los geschoten. Simpel terug zetten van de de stang en een ringetje en moertje en het is opgelost.
Het slot van de schuifdeur lijkt een verbogen plaatje te zijn maar heb ik nog niet veder naar gekeken.

denk: vertel t even voor de ge interesseerde.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 16 mei 2016 07:33 PM
  [ # 4 ]

Het slot van de schuif deur ook weer ge fixt. het palletje dat je via het slot draait was d’r af ge vallen. Kon het niet meer vinden maar heb d’r 1 af gehaald van een deur die ik nog had staan.

Werkt dus ook weer.

Groeten iedereen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 mei 2016 08:20 PM
  [ # 5 ]

Als je het ziet Is het eigenlijk heel simpel Smile

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 16 mei 2016 10:16 PM
  [ # 6 ]

Jup jup, Dat is juist zo mooi aan dit soort auto’s Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook