2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Elektrotechneut gezocht
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 18 mei 2016 09:21 AM
  [ # 16 ]

Is de 1.6 trouwens ook zo gevoelig voor koppakking lekkage? (sorry voor deze off topic vraag, maar beetje te simpele vraag voor een heel nieuw topic aan te besteden, sorry ts!)

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 18 mei 2016 09:48 AM
  [ # 17 ]

Eigenlijk alle TU motoren wel… Samen met het zilver grijze klepdeksel is een stalen koppakking gekomen en daarna is het wel verbeterd.. Maar het is en blijft gewoon een zwakke plek in het ontwerp..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2016 10:05 AM
  [ # 18 ]

Inderdaad een beroerd ontwerp, een kopbout staat in het smeeroliekanaal vanaf de galerij naar de kop.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 18 mei 2016 10:26 AM
  [ # 19 ]

De MLS koppakking van de 1.6 16v TU5 blokken zou in principe op alle TU blokken moeten passen. Heeft enkel wat extra kanaaltjes voor geperst waar op het blok niks zit.
De kleppendeksel problemen vind ik trouwens erg raar, het lijkt wel alsof er een potentiaal verschil tussen het kleppendeksel en de beugel voor de bougiekabels zit. Roest, roest, roest, maar eigenlijk alleen op kleppendeksels waar die beugel aan de bovenkant gemonteerd is.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2016 01:40 PM
  [ # 20 ]
waterman schreef:
JDeenik schreef:

Aangezien een Saxo bekend staat om zijn zwakke koppakking, heb ik uit voorzorg een blikje anti kvs lek gehaald, en die in de bovenste slang gegoten.

Dat zal weinig helpen: de koppakking van de saxo gaat namelijk lek op een O-ring op een hoekje en gaat dan olie lekken naar buiten, boven de dynamo.  Geen koelvloeistof lek richting de verbrandingsruimte maar een externe olielekkage. Dat blikje anti-lek heeft meestal wel het effect dat de kachelradiateur verstopt raakt trouwens..

helemaal weer mee eens ik snap ook niet dat die rommel nog steeds wordt verkocht stop er dan gewoon een paardekeutel in

doei

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 18 mei 2016 02:03 PM
  [ # 21 ]

Ik snap nog steeds niet dat dat spul verkocht mag worden zonder duidelijke waarschuwing voor beschadigingen aan vernauwingen in het systeem zoals een kachel radiateur. Het is zo’n typisch geval van, diegene die t niet weet koopt het toch wel. Dat spul hoort thuis in een tellsell genre waarbij iedereen meteen zijn twijfels heeft bij de presentatie ipv dat het bij een automaterialen zodanig gepromoot word als wondermiddel hmmm

Vraag me af of TS al een beetje verder is met zijn probleem…

Profiel  
 
JDeenik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-03-2016

Gepost: 18 mei 2016 07:35 PM
  [ # 22 ]

Yessssssss,...... ik kan weer slapen.
Nachtmerrie is verleden tijd.
Weer met één vinger de bocht in en uit.
Blower en achterruit verwarming doen het ook weer.

Er is in deze topic veel gesproken over de zekeringen, met name de F2.
Het geval is/was, dat die zekering er niet in zat, maar een draad die naar centraal deur vergrendeling op afstand gaat.
Ik heb deze draad eruit gehaald, en voorzien van een zekering, maar zonder resultaat.
Dit zat al zo, voor dat alles uitviel na het inspuiten van ......... heel apart dus.
Vanmiddag bij een garage geweest met mijn probleem, en hij heeft de Saxo aangesloten om uit te lezen.
Na wat instructies te hebben gekregen (contact aan en uit), dook hij in het zekering kastje, waar hij dat draadje uit F2 haalde en er een zekering in propte (wat ik ook had geprobeerd), en ja hoor, mijn haar raakte in de war van die blower.
Saxo gestart, en het stuur draaide naar mijn inzien beter dan voorheen.
Draadje van de CV erbij gekoppeld, en gaan.

Vraag mij niet, hoe dit kan, ik heb echt geen flauw idee.
Maar, ik ben weer zo blij als een kind, en kan weer rustig pitten.

Ik heb de discussie betreft die anti lek vloeistof even gevolgd.
Maar ik denk, dat daar de meningen over verschillen.
Dat spul wat ik gebruikt heb heet, Bar’s leaks.
Deze zou naar zegge en schrijven 0,9 mm opvullen waar nodig en vult eventuele (haar)scheurtjes, en zou 12 maanden zijn werk moeten doen, en dit door het gehele systeem.
Bij mijn vorige auto (waar ik het merk niet van zal noemen, i.v.m. verbannen zou kunnen worden), heeft twee keer zonder KVS gestaan, en verbruikte daarna ook.
Na het toevoegen van dit spul, was ik van dat verbruik af, maar dan ook echt af.
Eigenlijk, ben ik dus best te spreken over dat spul, en die kromme Swift ook (oeps).

Ik, (en mijn meisie) zijn jullie erg dankbaar voor het meedenken.

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 19 mei 2016 09:25 AM
  [ # 23 ]

Het is en blijft een lapmiddel, waar je intern flink wat schade mee kan toebrengen. Geloof mij, en alle andere sceptici hier, tis troep.

Daarom word het vaker verkocht bij bv een pompstation of halfords dan een erkende auto onderdelen leverancier. Het is gewoon een commercieel middel om mensen die weinig of geen verstand hebben van autotechniek over te halen lekjes te dichten in paniek situaties.

Ik hoop dat je auto verder geen schade oploopt Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook