Zekering centrale vergrendeling
NeefSteef
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013

- Xsara 1.8 16V Exclusive
Gepost: 02 mei 2016 10:36 PM

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag besloot de cv er enigzins mee te stoppen. Aangezien het sluiten knopje op de sleutel het nooit gedaan heeft sinds ik de auto heb sluit ik de auto altijd handmatig af via 1 van de 2 voordeuren. Zaterdag wilde mijn vrouw dat ook doen maar helaas. Als de sleutel in de bestuurdersdeur wordt gebruikt gaat alleen die op slot. Als de sleutel in de passagiersdeur wordt gebruikt herkent het systeem niet dat alle deuren gesloten zijn en gooit dus alles weer van het slot af. Ik krijg de auto op dit moment alleen op slot door eerst de passagiersdeur van binnenuit handmatig te sluiten, hierbij gaan de sloten van de achterdeuren en de kofferbak weer open. Die moet ik ook handmatig sluiten en daarna kan ik met de sleutel de bestuurdersdeur afsluiten.

ANWB en bevriende monteurs hebben het over dat de zekering wellicht de geest gegeven heeft maar nu is mijn vraag: Waar kan ik deze vinden? De zekeringkast onder het dashboard heeft geen lijstje met welke zekering waarvoor dient en het boekje waar dat eventueel in zou kunnen staan heb ik nooit gehad.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, eventuele andere oorzaken en/ of oplossingen zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

Stephan.

Profiel  
 
M-M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-05-2016

Gepost: 22 mei 2016 09:30 AM
  [ # 1 ]

Hallo als je het zekeringskastje ziet, dan zitten onderin 6 zekeringen naast elkaar.
Het is de meest rechtse van 20A.
succes

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 mei 2016 12:02 PM
  [ # 2 ]

Je kan zo,n boekje gewoon ook downloaden, kost niks, even googelen, of even langs een dealer, om de sleutel weer te laten activeren, als de sleutel zelf niet helemaal goed is kan je zo een nieuwe behuizing kopen, je hoeft dan alleen het binnenwerk om te zetten, kan je weer makkelijk de deuren openen,  de sloten zijn er ook niet op gemaakt ze te openen met een sleutel, alleen in geval van nood,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook