XM kopen?
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 mei 2016 04:24 PM

Beste Xm rijders,

Ik ben niet heel actief in het xm gedeelte van het forum maar wie weet komt daar verandering in.
Vandaag heb ik deze xm bekeken en bereden
http://link.marktplaats.nl/m1040840561
Een basis uitvoering 2.0 8v.
De auto rijdt lekker, veert goed ,remt goed, stuurt goed en maakt geen rare bijgeluiden.
maarrrr de auto geeft een uitgeleefde/iets wat verwaarloosde indruk.(is op de foto,s stukken mooier!)
Heeft vrij lang onder een boom stil gestaan en van binnen er stoffig/vies.
Natuurlijk is dat allemaal wel schoon te krijgen maar toch.
Qua roest is onderaan het linker voorscherm achter het wiel verrot en ook los.
De bodem en leidingen zagen er wel goed uit, dorpels ook.
Auto heeft ook schade boven het r.a wiel. flauwe deuk met krassen. Schampschade zeg maar, en een flauwe deuk in 1 van de voorschermen.
Ook missen er 2 wieldoppen.
Het onderhoud is iets achterstallig en de distributieriem en waterpomp met multiriemen moet vervangen worden.
De kleppendekselpakking lekt
Rondom de voorraadbol is het nat.
Het onderstel heeft een sportstand voor de vering en er zitten dikke leidingen op de veerpoten(had ik nog ergens op moeten letten?)
Ook zit er een verse apk op waarbij het ea voor 600 euro vervangen is.
Na onderhandeling was de prijs 850 euro. Wat vinden jullie?? Is dit een nette prijs voor deze xm of zal ik toch maar even verder kijken nog? Ik twijfel nog te erg daarom nog geen besluit genomen mede omdat er voor dat bedrag ook vrij nette rijk aangeklede xantia’s te koop zijn. Maarja….xm is wel leuker…

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 mei 2016 05:15 PM
  [ # 1 ]

Roest is een probleem bij xm’s tegenwoordig, het spul wordt echt oud. Heb je goed gekeken naar roest rond en bij de ophangpunten van het achterste subframe? Kijk, over de prijs valt lastig iets te zeggen. Voor dit soort auto’s, in deze staat, geldt toch vooral “wat de gek er voor wil geven”.. maar, met jouw info zou deze gek zeggen: 500, en niet meer dan 650. Kun je daar iets mee? Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 mei 2016 08:12 PM
  [ # 2 ]

Ja daar kan ik zeker wat mee. Had zelf dat gevoel namelijk ook wel een beetje. Bedankt

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 mei 2016 09:01 PM
  [ # 3 ]

Ook de omgeving van de voorste krikpunten is een aandachtsgebied.
Er blijft veel prut hangen achter het voorscherm.

En de hydraulische leidingen en dan met name de dwarse stukken op het achtersubframe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 mei 2016 09:48 PM
  [ # 4 ]

De leidingen op die plek heb ik niet heel goed kunnen bekijken helaas, was op straat nl. maar met een verse apk zou je verwachten dat ze niet op knappen staan…..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 22 mei 2016 10:12 AM
  [ # 5 ]

Het tricky gedeelte bij de XM is dat achterste subframe. Dat zit onzichtbaar in de holte onder de achterbank. Hoe ver met name de bovenkant heen is, zie je pas als je dat hebt laten zakken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 mei 2016 12:02 PM
  [ # 6 ]

Okee, dat valt dus voor een aankoop niet te controleren. Zijn er nog modellen of bouwjaren met een hoger risico?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 mei 2016 12:06 PM
  [ # 7 ]

hoger risico op elektrische narigheid: bouwjaren 89,90 en enkele vroege 91’ers.
duur onderhoud en veel kans op random gezeik: V6 en V6.24

Voorkeur: 2.0i of 2.01 16v vanaf 1994.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 mei 2016 12:17 PM
  [ # 8 ]

very good Mooi, dan ga ik me daar op richten.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 22 mei 2016 12:32 PM
  [ # 9 ]

De modellen van de laatste paar jaar (na ‘98) zijn aanmerkelijk roestgevoeliger.
Versies zonder hydractief scheelt ook aanmerkelijk in de hoofdpijn.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 22 mei 2016 09:26 PM
  [ # 10 ]

Versies zonder hydractief scheelt ook aanmerkelijk in de hoofdpijn.

Laughing  Helemaal mee eens !

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 mei 2016 09:45 PM
  [ # 11 ]

Mijn ideale xm: een serie 2 ZONDER hydractief met een platte D12 motor zonder turbo. Man, wat reed dat ontzettend lekker en wat was dat ultiem betrouwbaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 22 mei 2016 11:09 PM
  [ # 12 ]

En deze is misschien wel wat.
Blijft altijd een avontuur met een XM. Vooral veel plezier. Je rijdt wel in een een nieuwe klassieker. De DS en CX voorbij.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 mei 2016 11:31 PM
  [ # 13 ]

De link doet het niet.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 mei 2016 12:27 AM
  [ # 14 ]

Bij mij wel?

http://link.marktplaats.nl/m1053047004

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook