3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Citroën XM 2.0 bj 1999
Jootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 15-05-2016

Gepost: 22 mei 2016 09:35 PM
  [ # 31 ]

hey trxke,bedankt voor je open mening
weer iets bijgeleerd
wel moet ik toegeven dat de zetels van xm veel beter zitten dan die van de xantia

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 23 mei 2016 12:24 PM
  [ # 32 ]

Meld je anders eens bij de XM-club. Daar is men nog wel enthousiast over de XM Wink

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 mei 2016 03:36 PM
  [ # 33 ]

Ik vind het wel een wonderlijk draadje. Topicstarter koopt een auto waarbij hij zich van alles afvraagt. Onder andere of het lekkerder rijdt dan zijn eigen Xantia. Vervolgens lees ik allerlei vragen over koppelingen vervangen, turbo´s en andere ellende die de XM rijder in de dagelijkse praktijk tegen komt.

Misschien is het toch handig om als je een auto koopt eerst een uitgebreide proefrit te maken en je af te vragen of het wel de auto is die bij je past. Inderdaad een XM zit heerlijk, maar dat kun je ook uitproberen zonder te rijden.
Ik ken genoeg XM verhalen van berijders waarbij lekker zitten dan ook het enige was wat het wel deed. Rijden was er helaas vaak niet bij. Het kunnen draken van auto´s zijn die XM´s….

Een XM KAN een fijne goede wagen zijn, maar om zonder enige kennis en kunde zo´n apparaat te kopen is vragen om de kans van slagen op een goed huwelijk tussen jou en auto tot een minimum te beperken. Volgens mij begint dat al bij te weten welke uitvoering je koopt.

Kortom als je een goede Xantia hebt met nog geen ton op de klok en die blijkbaar feilloos functioneert, blijf daar vooral lekker in rijden.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Jootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 15-05-2016

Gepost: 23 mei 2016 06:55 PM
  [ # 34 ]

Sorry als ik zou veel vragen stelde,de koop was sneller geklonken dan ik dacht en voor een prikje ,maar als ik jullie er mee lastig zal ik mij uitloggen en jullie niet langer mee lastig vallen

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 mei 2016 07:51 PM
  [ # 35 ]

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Het forum is er juist voor om kennis te delen en nieuwelingen wegwijs te maken in de do’s en don’ts van een bepaald model. In jouw geval is dat de XM.
De weg die jij bewandeld hebt, lijkt vreemd voor mensen met XM ervaring. Maar hé, ik ben het avontuur ook begonnen met een XM die ik voor 60 euro heb aangeschaft.

En als je je niet aan de spelregels van het forum houdt dan is het aan de moderators om je daar op aan te spreken. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 mei 2016 10:52 AM
  [ # 36 ]

Jootje:

Ik vindt de discussie en je vragen prima !  Het is en blijft jouw beslissing, en die impulsaankoop, dat is jouw zaak. Ik vindt de commentaren ook amusant om te lezen, alleen daarom zou ik al doorgaan.

Mijn persoonlijke ervaring beperkt zich tot zo’n 400.000 km in een XM en ruim 50.000 in een Xantia:
Ik persoonlijk vindt een XM een heel plezierige auto om in te rijden, ruim en met een gevoel van luxe. Dat miste ik in de Xantia.

Een 1999 XM is al iets stijver dan de eerste series, en roesten? Dat valt reuze mee, maar daar moet je zelf naar kijken. Een Xantia voelt stijver aan, maar ik vindt dat appels en peren vergelijken.
Een XM is aerodynamischer dan een Xantia, je hebt meer zitruimte in de breedte, meet beenruimte achter en de stoelen zijn meer type “zetels”. Een XM geeft je het gevoel te rijden in een “limousine”, een Xantia is voor mij een “middenklasser” met heel veel kwaliteiten.
Je XM heeft “hydractief” je Xantia niet denk ik zo, dat draagt bij aan het XM gevoel.. 

Houdt er wel rekening mee dat volgens het adagium ” wat er niet aanzit ook niet kapot kan gaan” je luxe XM meer onderhoud nodig zal hebben in vergelijking met je Xantia, als je of niet de tijd hebt of niet de middelen denk daar dan nog eens over na.

Mijn voorstel: Repareer je XM, zet je kenteken over op de XM, rijdt er eens een half jaar in en beslis dan of je hem wegdoet of niet ? Die Xantia kun je gerust 6 maanden stilzetten… kun je altijd nog terug…

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook