Brandstofpomp & stationair koud-warm
okkiwokki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-01-2013

Gepost: 27 mei 2016 11:48 AM

Mijn 1.9 DW8 met een Delphi R8448B371C brandstofpomp tikt inmiddels bijna de 3 ton aan. Nu zijn er twee probleempjes waar ik al langere tijd mee doorrijd.

1. Auto stinkt naar diesel
2. Stationair toerental zakt niet terug op het moment dat de motor op temperatuur is


1. Als de brandstofpomp bij de asjes lekt, is dit altijd zichtbaar? En heeft iemand een adres waar ik een revisieset kan kopen?

2. Normaal gesproken draait de auto als hij koud is een hoger stationair toerental. Dit gebeurt al langere tijd niet, opzich niet zo’n ramp maar het zorgt wel voor wat onnodig lawaai en verbruik.
Als ik het goed begrijp zit er onder de gaskabel de kabel die dit proces moet regelen. Op het moment dat de motor op temperatuur is ontspant deze waardoor het toerental terug zakt. Maar ik kan niet goed zien waar deze kabel zijn oorsprong heeft en hoe deze bediend wordt. Kan iemand hier wat duidelijkheid geven?

Hier nog even een foto van de pomp:

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 28 mei 2016 02:08 PM
  [ # 1 ]

Puntje 1, geen ervaring mee, zou brandplaatjes eens bekijken.

Puntje 2:
http://www.mister-auto.be/fl/temperatuurschakelaar-inlaatpijpvoorverwarming/bolk-bol-99939_g2136_a999BOL-99939.html

Meer verbruik, wagen loopt niet als een knikkerbak? Er zit vervroeging in die pomp, als die klep dood is dan draait motor als een knikkerbak en trekt moeilijker op.

Profiel  
 
okkiwokki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-01-2013

Gepost: 30 mei 2016 12:49 AM
  [ # 2 ]

1. Die verdacht ik eerst ook, dus een tijdje terug de verstuivers schoongemaakt rondom aan de buitenkant. Maar dat is nu eigenlijk nog steeds schoon dus dat kan uit worden gesloten denk ik?

2. Danku, die ga ik bestellen en vervangen.


De motor loopt verder wel prima eigenlijk. Dat knikkerbak heeft hij laten we zeggen 1x per 15.000km. Moet dan even de motor afzetten en opnieuw starten en dan is het weer over. Verbruik is nagenoeg het zelfde gebleven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook