Strakkere wegligging gewenst.
McFly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-2016

Gepost: 02 juni 2016 11:35 PM

Ik heb een C3 1.6 e-HDI uit 2012. Deze is op zich erg comfortabel, maar heeft nogal last van onderstuur (al vanaf nieuw, “hoort” blijkbaar zo). Daarbij lijkt het of er speling in het onderstel zit. Dit is niet zo, volgens mij zitten er erg zachte rubbers in de ophanging.
Mijn oude buren hadden een DS3 van vrijwel het zelfde bouwjaar en technisch zijn deze auto’s volgens mij vrijwel gelijk. Een DS3 stuurt echter wel een heel stuk strakker. Ik wil best een stuk comfort inleveren voor een strakker stuurgedrag.
Mijn idee is om bijv. voor de schokbrekers van een DS3 te laten monteren, of stuggere schokbrekers van een aftermarket-merk. (Bilstein o.d.)
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke aanpassing? Tips?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 juni 2016 11:52 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier! De DS3 heeft inderdaad dezelfde wielophanging, maar andere veren, dempers en stabilisatoren. Op de vroege VTi automaten na, die hadden dan weer een C3 onderstel.

Dus ja, het lijkt me uitwisselbaar maar als je toch die weg gaat bewandelen ben je met een schroefset ook al een stuk geholpen. Of hier op het forum ervaringen daarmee zijn gedeeld durf ik zo niet te zeggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook