snelheidsmeter/snelheidssensor
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-2008

Gepost: 22 december 2008 08:27 PM

Wat ik weer heb !!!!  de laatste tijd als ik een paar kilometer heb gereden ,dan valt opeens de snelheidsmeter uit , en worden ook de kilometers niet meer digitaal opgeteld,,,en het vermogen van de auto valt iets weg,ik kijk niet constant op de snelheidsmeter maar merk het dus aan die dip..en na enkele kilometers voel ik opeens een versnelling (vermogen terug) en is ook de snelheidsmeter weer terug , ,heb oude onderwerpen hierop nageslagen ,mijn accu is vrij nieuw en goed, wat kan dit zijn ?? een slecht functionerend contact ??? wie ?????????????  Shocked

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  
 
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-2008

Gepost: 07 januari 2009 07:54 PM
  [ # 1 ]

snelheidssensor

Kan iemand mij vertellen waar de snelheidssensor is gemonteerd ??? kan ik er van bovenaf via de motorruimte bij , of moet de Xsara de brug op ???  Groeten Ton   Surprisedops:

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2016 03:55 PM
  [ # 2 ]

Het is al een oud draadje maar ik heb zelf ook op het forum gezocht en het niet gevonden.
De snelheidssensor op mijn AL4 bak in een Break van 10-2000 zat onder het luchtfilter huis.

Hoe er te komen:  Alle aanzuigplastic loshalen,retourlucht vanaf de kop op het luchtfilter loshalen (gele vlakjes inknijpen en trekken) de top van het luchtfilter afhalen klemmetjes loshalen en een kleine slag maken tegen de klok in,  en daarna loshalen.
Het luchtfilter staat dan zo goed als los en met een beetje trekkracht trek je hem los.
Je ziet dan de sensor zitten rechts van de uitlaatpijp onder waar eerst het luchtfilter zat.

Ik heb zelf wat wd40 op de Torx (27) gespoten en heel even gewacht voor ik hem losdraaide.De stekker kun je er makkelijker afhalen nadat je de sensor uit de bak hebt getrokken, let op dat het asje met het wormwieltje aan de sensor “vast” kan zitten en er dus mee uit komt als je hem naar boven wegneemt.
Toch zit dat asje niet echt vast
De sensor staat in de olie dus er komt wat olie mee. Het oliepeil kun je ook zien als de sensor er uit is. Je kunt het asje met wormwieltjhe al in de nieuwe sensor doen en terwijl je met je vingers deze tegenhoudt de nieuwe sensor in het gat laten zakken met de kabel er al aan vast. Torxje er weer in zetten en de plastic spulleboel terug monteren en je bent klaar. Het is een klusje van 15-30 minuten. als je weet waar die zit Wink

Een dag geen Citroën is een dag niet geleefd Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook