gas en benzine afstellen voor ID/DS 19
FREEK1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2016

Gepost: 14 mei 2016 02:47 PM

Dag, er staat veel benoemt en beschreven op de fora maar ik kom er toch niet geheel uit, daarom deze nieuwe POST. Ik heb een een dame uit 67, een ID19b. Rijdt op gas en benzine. Benzine rijden is behoorlijk met stoten en horten en bij gas geven leek het net alsof je de tank op zijn laatste druppel reed. Soort vacuüm. Via de adviezen op de fora heb ik de zaak schoongemaakt bij de moer die de benzineslang in de carburateur zet. Was behoorlijk vies en gecorrodeerd. Enfin, gestart, rondje gereden en bij warme motor de zaak afgesteld. Maar op benzine loopt ie nu wel lekker is het niet dat de gasstand bij stationair veel te hoog is aan toeren. Dus op gas de boel weer opnieuw afgesteld. Op gas loopt die lekker en als ik hem op benzine zet kan ik (met minder horten en stoten) op zich rijden. Wel als ik dan bij stoplicht staat en stationair wil draaien slaat ie af. Dan trek ik de shoke uit en dan blijft die op benzine draaien.
Nu dan de vraag:
Ik heb de carburateur afgesteld met de (denk ik) luchtschroef, aan de kant van de luchtfilter, onder/achter de shoke. Ik zie daar dan ook een wat grotere schroef met veer rechts zitten, die niet te draaien is.

-wat moet ik doen om de benzine stand zo te draaien dat ie stationair blijft lopen ZONDER dat die dan in de gasstand weer te hoog stationair loopt.
-hoe stel ik de benzine toevoer af ( met gas zit er een schroef op de toevoerslang richting carburateur die je kan draaien naar zuinig of minder zuinig)—> is dat er ook voor de benzine
-hoe kan ik het zo regelen dat de auto ook lekker rijdt op benzine, dus niet steeds met een hort en een stoot.

Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 mei 2016 03:08 PM
  [ # 1 ]

Begin eens met het deksel van de carburateur af te halen en de vlotterkamer schoon te maken. Ook de sproeiers er uit halen en doorblazen kan waarschijnlijk geen kwaad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FREEK1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2016

Gepost: 14 mei 2016 03:17 PM
  [ # 2 ]

Dag jantje, dank voor deze tip. Dat kan ik doen ergo een vraag; ze loopt prima op gas. Als ik de zaak openschroef, hoe groot is de kans dat ik dan iets verprutst? Andere vraag, ik zie 4 platte schroeven bovenop, die los draaien neem ik aan, dan komt de bovenste kamer los, dan zal ik waarschijnlijk een aantal sproeikopjes zien, moet ik die allemaal losdraaien? of kan ik gewoon de druk compressorpistool er in zetten en blazen tot de laatste druppel benzine eruit is? of dien ik de gehele carburateur eruit de halen, dus alles langen los en dan op de werkbank de boel schoonmaken.

laatste vraag,waarschijnlijk zitten er nog verborgen veertjes achter plaatjes die opeens wegspringen (kan me dat voorstellen) waar moet ik op letten?

Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 mei 2016 04:08 PM
  [ # 3 ]

Deksel er af, vlotter er uit en de sproeiers er uit schroeven. Dan goed doorblazen. Op gas pas afstellen als hij op benzine goed loopt, dat is de voorgeschreven volgorde.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FREEK1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2016

Gepost: 14 juni 2016 07:52 PM
  [ # 4 ]

ik miste een sproeikop in de weber, de eerste trap. Die hebben we erin gezet, alles afgesteld en loopt formidabel.

Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook