multifunctioneel scherm (edit: hij steekt erin)
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 28 maart 2016 12:48 PM

dag allemaal,

ik lees al een tijd mee op dit forum en nu ook besloten om een account te maken Smile.

ik heb hier al een paar berichten gezien van mensen die die problemen hebben met het multifunctioneel scherm ( het zogenaamde A-type) en ook veel gelezen dat mensen aanraden om dan toch maar ineens een C-type scherm te installeren.

Nu heb ik zelf ook problemen met mijn A scherm aangezien er enkele segmenten niet meer aangaan. heb heel de console opengemaakt om te kijken wat voor model er juist inzat en heb dan meteen volgend scherm besteld: klik!

mss niet al te veilig op te vertrouwen op chinees materiaal maar voor 25 euro is het de gok wel waard Smile

iemand anders dit toevallig al geprobeerd? ik laat in ieder geval weten hoe het uitdraait Wink

*edit*

scherm is intussen geplaats hier enkele foto’s:
originele scherm:

test voor hij dichtging:

eind resultaat:

betreft een citroen c4 1.4i tentation uit 2006

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 07 april 2016 12:32 AM
  [ # 1 ]

O wauw. Dus dat kan ook al. Een chinees schermpje in je C4. Ze kopieren ook alles he. Ach, wslk is het originele scherm ook made in china.

Ben benieuwd. Laat het weten of t werkt. Zou mooi zijn.

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 07 april 2016 07:57 AM
  [ # 2 ]

ben zelf ook benieuwd, ik laat zeker iets weten als het erin zit. mijn oog was ook op volgend item gevallen maar dat was me iets te duur. een maat van me heeft er wel zo 1 in zijn c4 zitten en het werkt echt ongeloofelijk goed: klik!

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 12 april 2016 07:11 PM
  [ # 3 ]

voila zit erin Smile foto in de eerste post

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 02 mei 2016 10:00 PM
  [ # 4 ]

Zie het nu pas. Top gedaan. Amber kleur is ook wat warmer zo te zien. Meer functionaliteit ook?

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 03 mei 2016 09:46 AM
  [ # 5 ]

dank u Smile

de kleur is idd veel warmer als het origineel. over de functionaliteit kan ik mij moeilijk uitspreken aangezien het origineel scherm quasi onbruikbaar was. met dit nieuw scherm is het in ieder geval mogelijk om:

-rijstijl van 2 bestuurders te loggen
-informatie van de originele radio weergeven
-bluetooth verbinding (indien de auto erover beschikt uiteraard)
-laatste foutcodes weergeven
-een te rijden afstand ingeven
-laat netjes zien welke deuren openstaan
-airco indien je aan automatische hebt (hen ik niet dus staat altijd op 22°)
-je kan het display ook inverteren, dus zwarte achtergrond en blanke letters
-staat ook een optie in om de achterruitenwisser te activeren bij het naar achter rijden. ik weet niet waarvoor dit nuttig is. mss heeft het iets met de achteruit rij sensor te maken.

en voor de rest gewoon volledig te bedienen met het stuur Smile

al bij al een zeer goede koop voor maar 25 euro Smile

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 03 mei 2016 10:46 AM
  [ # 6 ]

absoluut goede koop zo te horen.

“-staat ook een optie in om de achterruitenwisser te activeren bij het naar achter rijden. ik weet niet waarvoor dit nuttig is. mss heeft het iets met de achteruit rij sensor te maken.”

Die functie herken ik van de C4C. Je kunt in een menu ook de achterruitwisser wisser automatisch activeren. Die wordt dan gekoppeld aan je automatische voorruitwisser en achteruitrijden.

Zodra je bij regen de automatische voorruitwisser aanzet, en je moet na een tijdje tevens achteruit rijden, dan schakelt de achterruitwisser dus automatisch in.

Aan de ene kant wel slim bedacht. Want als je bij regen de voorruitwisser op automatisch hebt staan en in het menu de achteruitwisfunktie ook aan hebt staan, wordt de achterruit gecleand zodra je de auto in z’n achteruit zet.

Aan de andere kant moet de automatische voorruitwisfunktie na elke start van de auto en eerste regenbui altijd weer aangezet worden.

Profiel  
 
MrMario64
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 14 juni 2016 02:55 PM
  [ # 7 ]

Ik heb dit display er ook ingezet omdat mijn origineel c-display lijnen mistte.

Toch wel vervelend dat de automatische airco op het display staat altijd op 22 graden, terwijl deze dat niet is: Dit komt denk ik omdat de auto dit display niet aanstuurt maar het andere display. Waarschijnlijk moet ik dan eerst deze optie aanzetten met een Alexia, of via een Alexia deze optie uitzetten op het display zodat dit niet meer wordt getoond.

Ik denk dat de chinese software in dit display alle opties aan heeft staan maar dat dat natuurlijk niet zo is in de auto. Hierdoor klopt het niet helemaal.
Het is beter dan een defect display, maar zeker niet zo mooi als origineel. Voor het geld is het het dubbel en dwars waard.

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 16 juni 2016 03:55 PM
  [ # 8 ]

zou je de instellingen van zo’n display kunnen wijzigen via lexia? als dat zo is is dat mss ineens de perfecte reden om er 1 te kopen…

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 16 juni 2016 04:37 PM
  [ # 9 ]

Ja dat kan, maar verwacht niet dat je opeens heel veel mogelijkheden hebt met zo’n display. Er zijn nu eenmaal ook instellingen die beperkt worden door de software van de BSI/andere hardware. Mocht je ergens in de buurt van Veenendaal of Rotterdam wonen, wil ik best eens de Lexia eraan hangen om de mogelijkheden te bekijken. Indien interesse graag een pb Smile

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
MrMario64
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 16 juni 2016 05:04 PM
  [ # 10 ]

Ik heb op een engels forum (c4owners) een dergelijk geval gelezen. Iemand had een C5 display in zijn C4 gezet. Omdat de C5 geen apart airco display heeft laten ze dit op het MFD display zien. Hetzelfde geval heb ik dus ook.

Hij heeft het uiteindelijk opgelost met een Lexia. Echter, wanneer je met de auto verbind en de pc instelt op een C$ dan is de optie niet aanwezig om de airco setting uit te zetten in dit display. Toen hij de PC instelde op C5 krijg hij deze optie wel beschikbaar. Toen hij de aircooptie uitzette werkte het display weer zoals hoort in een C4.

Het kan dus wel degelijk.

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 16 juni 2016 06:29 PM
  [ # 11 ]

Bedankt voor het aanbod Tim maar ik ben van antwerpen Wink wel goed om te lezen dat er wel iets aangedaan kan worden. denk dat ik mij zelf zo’n Lexia koop en eens probeer wat er allemaal mogelijk is Very Happy

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook