Gonzend achterwiellager
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 juni 2016 10:39 AM

Gisteren weer APK gescoord na aanvankelijke afkeur op een nauwelijks hoorbaar lagergeluid rechts achter.
Na wat rondvragen besloten een smeernippel op het huis te zetten en de boel vol te pompen met vet.
Binnen het uur klaar.
Moest wel erg veel vet in, maar de gons is helemaal weg.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 juni 2016 11:02 PM
  [ # 1 ]

Hoe heb je gezorgd dat er geen ijzer spanen in naar binnen zijn gegaan bij het boren en tappen?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juni 2016 01:30 PM
  [ # 2 ]

Niet eerst echt nagedacht. Ik had het gat er net in geboord (midden boven) toen ik mij bedacht dat je met evenveel moeite aan de onderkant kan boren.
Niettemin: die paar fragiele spaantjes haal je zo boven water met een magneet en een stukje ijzerdraad. Ik maak me er geen zorgen over, temeer daar je het hele huis vol vet zet. Wat er dan aan spaantjes in zit blijft op zijn plek. Ik voorzie geen problemen in de volgende 40 jaar.

Ik heb er een M6 smeernippel in gezet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook